گسترش درگیری‌ها در رام الله + فیلم

سه شنبه 14 مهر 1394 - 22:48

رام الله (العالم) – به دنبال افزایش درگیری فلسطینیان با رژیم صهیونیستی که از آن به آغاز انتفاضه سوم یاد می شود، شماری از جوانان فلسطینی درمناطق مختلف این سرزمین به دست نظامیان صهیونیستی زخمی و یا شهید شده اند.

"فارس الصرفندی"خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از شهر اشغالی "بیره" در رام الله گزارش داد، چند جوان فلسطینی در پست بازرسی "قلندیا" در جنوب شهر "رام الله" در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند. شهر "الخلیل" نیز شاهد درگیری شدید فلسطینیان با نظامیان صهیونیستی در نزدیکی "باب الزاویه" بود که به زخمی شدن سه جوان فلسطینی منجر شد.
در همین حال اهالی شهر "بیت لحم" پیکر "عبدالرحمن عبیدالله" کودک فلسطینی را تشییع کردند. این تشییع به درگیری فلسطینیان با ارتش صهیونیستی منتهی شد.
شدید ترین درگیری در گذرگاه جنوبی شهر "رام الله" نزدیک منطقه پست بازرسی قلندیا به وقوع پیوست که به زخمی شدن 9 فلسطینی از جمله یک خبرنگار منجر شد.
نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در گذرگاه شمالی شهربه مدت چند ساعت درگیر شدند.
"جمال جمعه" هماهنگ کننده طرح مردمی فلسطینی مقاومت در برابر شهرک سازی گفت: حرکت مردمی و مقابله آنان با جنایتگری رژیم صهیونیستی بخشی از انتفاضه است که نمی توانیم آن را با انتفاضه های اول و دوم مقایسه کنیم، چون حرکت هایی است که به تدریج به انتفاضه همه جانبه در کرانه باختری و نوار غزه تبدیل خواهد شد.
با این حال رسانه های صهیونیستی تأکید کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین می کوشد خشم مردمی در کرانه باختری را با تاکید بر جست و جو برای یافتن راهکارهای سیاسی به دور از تحرکات میدانی مهار کند.

در همین راستا "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، خودداری از تنش نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

تل آویو می داند وضعیت کرانه باختری اگر به این منوال استمرار یابد اوضاع را برای رژیم صهیونیستی و حتی منطقه که با درگیری مواجه است، دگرگون خواهد کرد.
"جهاد حرب" تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی آماده رویارویی مستقیم با فلسطینیان در سطوح امنیتی و اقتصادی نیست اما فلسطینیان کرانه باختری تصمیم به ورود به این عرصه گرفته اند. 
رژیم صهیونیستی سه خانواده شهدای قدس را از خانه شان بیرون راند و خانه هایشان را منهدم کرد.
در جریان سرکوب تظاهرات اخیر فلسطینی ها در دفاع از مسجد الاقصی در بیت المقدس بیش از 400 نفر طی یک روز زخمی شدند و به دنبال آن جوانان فلسطینی به دفاع از مقدسات سرزمین خود و افزایش درگیری با نظامیان صهیونیست مبادرت کردند که این امر به گفته سخنگوی حماس آغاز انتفاضه سوم است.

پربیننده ترین خبرها