هیگ: زمان دخالت در سوریه فرا رسیده است

هیگ: زمان دخالت در سوریه فرا رسیده است
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 11:52

وزیر امور خارجه سابق انگلیس با درخواست برای اقدام نظامی در سوریه گفت، زمان دخالت در سوریه فرا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویلیام هیگ روز چهارشنبه در مقاله ای در روزنامه "دیلی تلگراف" با عنوان "در عراق اشتباه کردیم اما این ملاک نمی شود که در سوریه وارد عمل نشویم"، نوشت: مخالفان ضد جنگ باید بدانند که عدم ایفای هیچ نقشی در خارج از انگلیس، بدترین گزینه برای این کشور خواهد بود.

وی افزود: انگلیس طی 25 سال دوم قرن کنونی، باید بیشتر از گذشته در خارج دخالت کرده و وارد عمل شود. باید همیشه آماده باشیم. چه بسا اکنون نیاز به چنین دخالتی داریم.

هیگ با اشاره به ظهور و گسترش گروههای افراطی و تروریستی گفت که نیاز به این دخالت به علت گسترش این گروهها رو به افزایش خواهد بود؛ این پدیده فوری از هم نخواهد پاشید.

وزیر امور خارجه سابق انگلیس تصریح کرد: زمان دخالت در سوریه فرا رسیده است.

وی ادعا کرد: ما نیاز داریم که از شهروندان خود در برابر حملات محافظت کنیم.

هیگ با اشاره به اقدام هواپیماهای نظامی آمریکا در هفته جاری در انهدام شمار زیادی از تانکرهای نفت داعش گفت: این اولین باری است که آمریکا این تانکرها را هدف قرار می دهد.

وی تأکید کرد: برای از بین بردن این دشمن، باید یک طرف، سیطره و کنترل زمینی را در دست داشته باشد زیرا (به زعم او) ناکامی و شکست دولت سوریه اجازه ظهور گروهی تروریستی را داد.

هیگ با این حال خواهان دخالت زمینی کشورهای عربی در سوریه شد و اظهار داشت: "سوری ها و عراقی ها یا سایر اعراب باید زمینی وارد عمل شوند زیرا دخالت انگلیس یا هر کشور خارجی اشتباهی بزرگ خواهد بود".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها