دیلی تلگراف: همکاری با اسد تنها گزینۀ غرب است

دیلی تلگراف: همکاری با اسد تنها گزینۀ غرب است
جمعه 13 آذر 1394 - 22:28

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: همکاری با بشار اسد رییس جمهور سوریه، تنها گزینۀ پیش ِ روی غرب است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فریزر نلسون" نویسنده معروف بریطانیایی در این مقاله تاکید کرد، یکی از دغدغه ها درباره پرونده سوریه آن است که روس ها فکر می کنند در این پرونده حق دارند.
وی افزود: حملات هوایی روسیه در سوریه موفق تر از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-عربی بوده، چون روسیه از کمک نیروی زمینی هوادار اسد بهره برداری می نماید. 
نلسون ادامه داد: اندیشه کرملین درباره شخصی که باید در سوریه با آن همکاری کنیم بیش از پیش منطقی به نظر می رسد، به ویژه که "سرگئی لاورف" وزیر امور خارجه روسیه گفت: قذافی در لیبی کشته شد، اما آیا وضعیت لیبی بهتر شده است؟
تحلیلگر دیلی تلگراف معتقد است که غرب باید از اشتباهات خود در 15 سال گذشته پند بگیرد؛ چه اینکه غرب با وجود قدرت و ثروتش نتوانست "نظام های جایگزین" در خاورمیانه ایجاد نماید.
نلسون نوشت: سوریه یکی از مناطقی است که غرب باید در آن از میان "جبهه النصره" شاخه القاعده در منطقه و گروه داعش از یک سو؛ و دولت اسد از سوی دیگر، یک طرف را برگزیند، چون راه دیگری وجود ندارد، اما "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلستان و دیگر مقامات غرب، راهکار اسد را از محاسباتشان حذف می کنند.    
نلسون نوشت: کنار آمدن با ایده حضور اسد، مانند دارویی تلخ برای کامرون است که به نظر می رسد باید آن را ببلعد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها