علت نقل و انتقال جدید داعش در دیرالزور سوریه

علت نقل و انتقال جدید داعش در دیرالزور سوریه
دوشنبه 7 دی 1394 - 20:41

العالم - با ورود بمب افکن های راهبردی "تی یو 160" روسیه به صحنه نبرد در سوریه، اوضاع برای تروریستهای داعش در استان "دیرالزور" ناامن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ورود این بمب افکن های راهبردی روسی به نبرد سوریه و بمباران پایانه ها و محموله های نفتی گروهک های تروریستی، باعث شده که اخباری از تغییر مکان تروریست ها به گوش برسد.

"ابو ماهر" از عناصر گروهک تروریستی موسوم به "نیروهای سوریه دمکراتیک" که به تازگی تشکیل شده است اظهار داشت: تروریست های داعش تا پیش از این از تاسیسات نفتی به عنوان مکانی امن برای سکونت خانواده هایشان استفاده می کردند، اما در پی بمباران های اخیر روسیه مجبور شدند خانواده خود را به حومه دیرالزور منتقل کنند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش همچنین سلاح های سنگین خود را به حومه دیرالزور منتقل کرده است.

قرار بود گروه های تروریستی در حال جنگ درغوطه شرقی در حومه دمشق و خانواده هایشان روز شنبه این منطقه را ترک و به دیرالزور بروند که این کار انجام نشد.

برای اولین بار از زمان آغاز عملیات روسیه علیه نیروهای گروه تروریستی داعش در سوریه اواخرآبان ماه امسال روس ها از بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت خود استفاده کردند. توپولف-160 بزرگترین و سنگین‌ترین هواپیمای جنگی جهان به حساب می‌آید.

این بمب افکن دارای قابلیت حمل بمب‌هاي هسته‌ای و تسليحات متعارف را دارد، و آخرین بمب افکن استراتژیک ساخت شوروی است که بزرگترین هواپیمای جنگی جهان، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیری است که تاکنون ساخته شده.

پربیننده ترین خبرها