450 عنصر مسلح از سوریه خارج شدند

450 عنصر مسلح از سوریه خارج شدند
سه شنبه 8 دی 1394 - 12:24

العالم - بر اساس توافق میان دولت سوریه و گروههای مسلح ؛ 450 عنصر مسلح و غیرنظامی وابسته به این گروهها از سه منطقه سوریه تخلیه شدند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بر اساس توافق میان دولت و گروههای مخالف در چارچوب عملیات مبادله افراد مسلح و غیرنظامی،  عناصر این گروهها از سه منطقه سوریه ازطریق لبنان و ترکیه تخلیه شدند.

 

این افراد از مناطق الفوعه و کفریا از توابع استان ادلب (واقع در شمال غرب) که هوادار دولت بوده  و از سوی گروههای تروریست مسلح محاصره شده بود؛ عصر دوشنبه به مرزهای ترکیه وارد شدند تا از فرودگاه انطاکیه  به فرودگاه بیروت و سپس از آنجا نیز به مناطق تحت تسلط دولت در سوریه منتقل شوند.

در مقابل نیز عناصر مسلح زخمی تخلیه شده از الزبدانی که در محاصره نیروهای دولت در ریف دمشق بودند، از نقطه مرزی المصنع به خاک لبنان وارد شده و سپس به فرودگاه بیروت رفتند تا با هواپیماهای ترکیه، به مناطق تحت تسلط مخالفان در شمال سوریه منتقل شوند.

عکاس خبرگزاری فرانسه در فرودگاه بیروت گفت :کاروان پیکارجویان زخمی مخالف دولت با چندین نفر از افراد خانواده هایشان حدود ساعت 18 وارد فرودگاه بیروت شدند.

وی افزود: این کاروان متشکل از شماری اتوبوس بود که وارد فرودگاه بیروت شدند و مسافران آن به سالن مسافران ویژه ، رفتند اما به خبرنگاران یا عکاسها اجازه داده نشد تا به محل نزدیک شوند.

"رامی عبدالرحمن" مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانس پرس گفت: صبح روز دوشنبه ، در راستای اجرای مرحله دوم توافق میان نیروهای دولتی و گروههای پیکارجو؛ بیش از 120 پیکارجوی زخمی و اعضای خانواده هایشان از الزبدانی و بیش از 350 نفر از جمله زخمی ها و غیر نظامیان از الفوعه و کفریا تخلیه شدند.

تلویزیون رسمی سوریه نیز گفت :برخی از اعضای خانواده های زخمی ها و افراد سالخورده در صف افرادی بودند که الزبدانی را ترک کردند.

نیروهای دولتی و گروههای تروریست سوریه در 24 سپتامبر با نظارت سازمان ملل توانستند به توافق برسند که اولین مرحله آن برقراری آتش بس در سه منطقه و سپس ورود کمک های بشردوستانه بود.

مرحله دوم توافق نیز مبتنی بر خروج زخمی ها و غیر نظامیان از سه منطقه است  به شرط اینکه پس از آن شش ماه آتش بس برقرار شود.

گفتنی است نیروهای دولتی و حزب الله لبنان در ماه ژوئن حمله خشونت آمیزی به الزبدانی کرده و تروریست ها این گروهها را در مرکز شهر محاصره کردند.

پربیننده ترین خبرها