ساندی تلگراف: دردسرهای شیخ نمر برای آل سعود

ساندی تلگراف: دردسرهای شیخ نمر برای آل سعود
يکشنبه 13 دی 1394 - 18:23

روزنامه ساندی تلگراف چاپ لندن در مطلبی تحت عنوان "نمر النمر عالم شجاع عربستانی" ، به بررسی مواضع این عالم شهید شیعه و دردسرهایی پرداخت که وی برای رژیم آل سعود ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ساندی تلگراف تلاش کرد در این مقاله به شخصیت شیخ نمر النمر و تاثیری که وی از زمان آغاز اعتراض علنی در سال 2011 درعربستان و بر رژیم آل سعود   گذاشت، بپردازد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: نمر النمر همواره در شرق عربستان که به علت داشتن اکثریت شیعه پرتنش بوده است، مایه نگرانی برای رژیم آل سعود بود. این عالم عربستانی 56 ساله، دارای شخصیتی کاریزماتیک بود و خواستار تشکیل جبهه های مخالف در زادگاهش در منطقه العوامیه شده بود.
به نوشته این روزنامه، عوامیه یکی از مناطق فقیرنشین در استان قطیف دارای اکثریت شیعه است که همواره از بی توجهی، ظلم و ستم و تبعیض دینی، اجتماعی و سیاسی رنج برده است.
ساندی تلگراف نوشت: شیعیان بر این باورند که وهابیت که دیدگاه غالب برعربستان است، آنها را کافر به شمار می آورند.
دیلی تلگراف  با اشاره به اینکه  سال 2009 سرآغاز تنش حقیقی میان شیخ نمر و خاندان حاکم بر عربستان بود ، افزود: النمرآل سعود را تهدید کرده بود در صورتی که آنها خونریزی را متوقف نکنند حکومت را از دست خواهند داد که این امر باعث به وجود آمدن تحریک شدید خاندان حاکم بر عربستان شد.

پربیننده ترین خبرها