وقتی قاضی دادگاه به نحوه نشستن مرسی گیرمیدهد

وقتی قاضی دادگاه به نحوه نشستن مرسی گیرمیدهد
يکشنبه 13 دی 1394 - 21:41

العالم - قاضی رسیدگی به پروندۀ اولین رئیس جمهوری منتخب مصر در تازه ترین جلسه دادگاه پس از ورود به جایگاه خود خطاب به محمد مرسی گفت: دُرُست بنشین!

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جلسۀ رسیدگی به پروندۀ محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شدۀ مصرو10 تن دیگر از متهمانِ ماجرای معروف به تماس با قطر، امروز به منظور شنیدنِ اظهارات سرتیپ "عبدالعزیز خضر" رئیس اداره بازجویی قاهره به عنوان شاهد پرونده، برگزارشد.

قاضی پروندۀ پس از نشستن بر روی جایگاه خود، به محمد مرسی که در جایگاه متهمان بود، رو کرد و گفت: متهم ردیف اول! در جایگاه متهمان درست بنشین!

دادستانی مصر، محمد مرسی و دیگر متهمان این پرونده را به ارتکاب جرایم دستیابی به یکی از اسرار حکومتی و دستبرد به اسناد و مدارک نهادهای حاکمیتی کشور که به امنیت دولت مربوط می شود، متهم و تاکید کرده بود که متهمان، این اسرار را پنهان کرده و برای کشوری بیگانه افشا کرده اند و ضمن تماس با این کشور، قصد داشتند به مرکز جنگی، سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادیِ کشور ضربه بزنند.

دادگاه کیفری قاهره، دیروز شنبه، رسیدگی به پرونده محمد مرسی و 10 تن دیگر از متهمان این پرونده و اعضای گروه اخوان المسلمین را به امروز (یکشنبه) موکول کرد تا رئیس اداره بازجویی قاهره برای ادای شهادت در جلسه دادگاه حاضر شود.

درهمین حال دادگاه کیفری قاهره به ریاست محمد شیرین فهمی، روز شنبه احمد علی عبده عفیفی را به اتهام توهین به دادگاه، به یک سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

به نوشتۀ وبگاه "بوابة الاهرام" احمد علی عبده عفیفی، بدون در نظر گرفتن شأن رئیس دادگاه به طعنه به او گفت: تو، دو سال است که ما را محاکمه می کنی، اما هنوز با وکلایمان ملاقاتی نداشته ایم، چیز دیگری لازم نداری؟

گفته می شود که وی اظهارات دیگری نیز بر زبان راند که علنی نشده است.

محمد مرسی و 10 تن دیگر از متهمان این پرونده، به تماس با کشورهای بیگانه و انتقال اطلاعات و اسناد و مدارک نهادهای حاکمیتی به ریاست جمهوری متهم هستند و تاکید شده است که آن ها این اطلاعات را که مرتبط به امنیت ملی و نیروهای مسلح مصر بوده است، در اختیار قطر قرار داده اند.

26

 

پربیننده ترین خبرها