پس از مسکو و برلین؛

اعلام آمادگی پاریس برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض

اعلام آمادگی پاریس برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض
دوشنبه 14 دی 1394 - 22:40

العالم ـ در پی اقدام ریاض در قطع روابط خود با تهران، فرانسه از دو کشور خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفان لو فول سخنگوی دولت فرانسه گفت: ما درخصوص آنچه که میان عربستان و ایران روی می دهد، باید هوشیار باشیم.... فرانسه از دو طرف می خواهد تا به کاهش تنشها بپردازند.

به نوشته سایت خبری روسیا الیوم، وی افزود: آنچه فرانسه را متمایز می کند، توان آن در گفتگو با همگان است.

استفان لوفول با بیان اینکه لوران فابیوس وزیرخارجه کشور برای کاهش تنش ها میان دو کشور ابراز تمایل کرد، اظهار داشت که فرانسه آماده میانجیگری میان دو کشور برای حل و فصل این بحران دیپلماتیک است.

سخنگوی دولت فرانسه همچنین یادآور شد که پاریس در انتظار سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به فرانسه برای گفتگو با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود است؛ قرار بود این سفر در اواخر ماه نوامبر گذشته صورت بگیرد؛ اما روحانی این سفر و نیز سفرش به ایتالیا را به سبب حملات پاریس در 13 نوامبر، لغو کرد.

وی در واکنش به اعدام شیخ نمر النمر که عامل بحران اخیر میان عربستان و ایران است، گفت: فرانسه که با عربستان روابط همکاری دارد، با قاطعیت حکم های اعدام را محکوم می کند.

استفان لوفول تصریح کرد که ما این اعدامها را محکوم کردیم، موضع فرانسه درباره مخالفت با صدور احکام اعدام در هر کشور و در هر شرایطی، همچنان ثابت است.

یادآور می شود عربستان، یکشنبه 3 ژانویه، در پی حمله معترضان به سفارتخانه اش در تهران و نیز کنسولگری آن در مشهد در اعتراض به اعدام شیخ نمر، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

پیش از این  روسیه و آلمان برای میانجیگری میان ایران و عربستان اعلام آمادگی کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها