ویدئو؛ محاصره آخرین مقر داعش در الانبار

دوشنبه 21 دی 1394 - 15:22

نیروهای عراقی توانستند منطقه الملعب و الاندلس و خیابان 60 و منطقه البوجابر در مرکز شهر رمادی را آزاد کرده و به پیشروی خود به سمت منطقه الصوفیه به عنوان آخرین مقر گروه داعش در این شهر ادامه دهند.

خبرنگار شبکه العالم در عراق با اعلام این خبر افزود: با وجود اینکه عناصر داعش از مین گذاری و بمبگذاری خانه ها و خودروهای بمبگذاری شده و عناصر انتحاری و نیز استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، اما همه اینها نتوانسته است جلوی پیشروی نیروهای عراقی را برای به پایان بردن روند آزادسازی کامل شهر بگیرد.

سرتیپ سامی محمد از مسؤولان سازمان مبارزه با تروریسم در عراق گفت: ما در ورودیهای منطقه الصوفیه قرار داریم که آخرین مقر داعشی هایی است که درپی از دست دادن کنترل خود بر اوضاع، به این منطقه فرار کرده و خودروهای بمبگذاری شده خود را پشت سرشان رها کرده اند اما ما این خودروها را خنثی کرده و خیابانها هم اکنون از امنیت برخوردار است.

وی افزود: بزرگترین مانع درحال حاضر همان شهروندان هستند که در صحنه نبرد گیر افتاده اند و این امر ایجاب می کند که محتطانه گام برداریم و محل دقیق وجود این غیرنظامیان را برای حفظ جان آنها مشخص کنیم تا بتوانیم با اطمینان بیشتری به پیشروی ادامه دهیم.

با این پیشروی، یگان های نظامی در آستانه آزادسازی همه مناطق شهر رمادی قرار دارند و در مناطق مشرف بر منطقه الصوفیه متمرکز شده اند که آخرین مقر عناصر مسلح در این شهر به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها