مقاومت اسلامی عراق هشدار داد:

"اگرآمریکا باردیگر اشتباه کند،قاطعانه برخورد می‌کنیم"

چهارشنبه 23 دی 1394 - 12:46

"مقاومت اسلامی" عراق، به دولت برای انجام تحقیقات درباره واقعۀ حملۀ هوایی به نیروهای بسیج مردمی در غرب اسپایکر و بازخواستِ عاملان آن، 48 ساعت مهلت داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت اسلامی عراق وابسته به بسیج مردمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از آن که مبارزان بسیج مردمی، در جبهه های آزادسازی شهرهای عراق از چنگ داعش، حماسه آفریدند و آوارگان را به شهرهایشان برگرداندند و طعمِ تلخِ شکست را به داعش چشاندند، گروه تروریستی داعش، از آمریکا و دیگر حامیانش یاری طلبید، و نتیجۀ آن تکرارِ چندبارۀ "حملات هوایی اشتباه" و هدف قرار دادنِ مبارزان بسیج مردمی و نیروهای عراقی بود. در آخرین نمونه از این به اصطلاح اشتباهات، مبارزان گردان های "جند الامام" در یگان السلام در غرب اسپایکر هدف حمله هوایی قرار گرفتند و بهانه هایی بی اساس نظیر حملۀ اشتباه، برای آن مطرح شد.

مقاومت اسلامی عراق، این "جنایتِ بزدلانه" را محکوم کرد و از دولت عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح خواست در تحقیقاتی که از روز گذشته برای مشخص شدن جزییات این واقعه آغاز شده است، کمال دقت و تمرکز را به کار گیرند و طی چهل و هشت ساعتی که به عنوان مهلت برای این تحقیقات تعیین شده است، عاملان و مسببان این ماجرا را محاکمه کنند.

مقاومت اسلامی بر ضرورت عذرخواهی رسمی وزارت دفاع و ستاد عملیات مشترک و طرف های مربوط در این زمینه و تعهد به جلوگیری از تکرار چنین مواردی تاکید کرد و هشدار داد که در صورت تکرار چنین حملاتی از سوی آمریکا، واکنش ما به آمریکا، قاطعانه خواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها