کاهش سفر گردشگران غربی به تونس، مصر و ترکیه

کاهش سفر گردشگران غربی به تونس، مصر و ترکیه
يکشنبه 27 دی 1394 - 15:02

روزنامه انگلیسی "تایمز آن ساندی" تأکید کرد، سفر گردشگران غربی به تونس، مصر و ترکیه به دلیل حملات تروریستی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تایمز آن ساندی" انگلیس سرمقاله امروز خود را به موضوع کاهش شمار گردشگران خارجی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله مصر، تونس و ترکیه به علت حملات مسلحانه در آن پرداخت.
این روزنامه در سرمقاله خود تحت عنوان "تبدیل جهان اسلام به منطقۀ ممنوع" نوشت: حملات تروریست ها به اتباع غربی شیوه زندگی ما را تغییر داده است.
تایمز آن ساندی افزود: بعد از حملات پاریس در نوامبر گذشته، مردم تمایل کمتری برای رفتن به برخی از شهرها داشتند و بسیاری از جشن های سال نو در پایتخت های اروپایی لغو شد. در طول سه ماهه اخیر، تونس و مصر به منزله مناطق ممنوعه برای اکثر گردشگران تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که میزان ورود گردشگران به تونس به میزان 93 درصد و مصر به میزان 85 درصد به علت حملاتی که گروه داعش صورت داد یا ترغیب به انجام آن کرد، کاهش یافته است.
این روزنامه نوشت: اگر ترکیه گردشگران را متقاعد نکند که می تواند تروریسم را مهار کند، با سرنوشتی مشابه روبرو خواهد شد.
تایمز آن ساندی تصریح کرد: درک انگیزه های تروریست ها بسیار ساده است. یعنی "اگر گردشگر نیاید، مشکلات اقتصادی ناشی از آن بستر مناسبی برای افراط گرایی ایجاد خواهد کرد".

پربیننده ترین خبرها