قطع امدادرسانی به تروریست‌ها از ترکیه

يکشنبه 4 بهمن 1394 - 14:56

ارتش سوریه و هپیمانانش برخی از روستاها و کوه های اطراف منطقه ربیعه در حومه شمالی لاذقیه را از کنترل تروریست ها خارج کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه با پشتیبانی همپیمانانش، منطقه ربیعه را از سمت غرب، شمال وجنوب محاصره کرده و با این اقدام امدادرسانی به عناصر مسلح از ترکیه را قطع کرد.

نیروهای سوری در حومه شمالی درعا هم مناطق جدیدی را به سمت شهر شیخ مسکین آزاد کردند.

براساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه، به آزادسازی منطقه ربیعه که پس از شهر" سلمی " – که چند روز قبل آزاد شد و دومین مخفیگاه عناصر مسلح به شمار می رود - نزدیک شده اند.

نیروهای ارتش سوریه ، روستای التفاحیه در غرب منطقه ربیعه را آزاد کرده اند تا بدین ترتیب محاصره آن را از سمت غرب، شمال و جنوب تکمیل کنند تا برج الرحملیه و گردان جنگ الکترونیکی درجنوب این منطقه را آزاد کنند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه موفق شدند روستاهای بیت عوان ، الخضراء، جبلی سرقل ، السودا و روستاهای بلدر، الریانیه و السرایا و بیت ابلق درغرب آن و نیز مناطق خان الجوز ، جبل البرادون و سد برادون در شرق آن را از اشغال تروریست ها آزاد کنند.

با آزادسازی شهرستان "ربیعه" خطوط امدادرسانی به عناصر مسلح از ترکیه قطع شد. این منطقه گذرگاه اصلی گروه های مسلح از مرزهای ترکیه بود زیرا نزدیک پایگاه "الاردو" در ترکیه قرار دارد.
این منطقه همچنین گذرگاهی برای امدادرسانی از ترکیه به دیگر مناطق در حومه شمالی لاذقیه و حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه به شمار می آمد، و کنترل نیروهای سوری بر آن به معنای قطع امدادرسانی به تروریستها در حومه جسرالشغور و سهل الغاب است.
نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی این منطقه، اکنون شهر "کنسبا" را در پیش رو دارند که پایگاه عناصر مسلح در اطراف شهر "جسرالشغور" در غرب ادلب است. همزمان با این پیشروی ها، امنیت جاده حلب لاذقیه نیز تأمین می شود.
البته، پیشروی ارتش در لاذقیه مانع پیشروی ها در جنوب سوریه نشده است، به صورتیکه نیروهای ارتش خیابانها و مؤسسات و ساختمانها در شمال و شرق و جنوب شهر شیخ مسکین در حومه شمالی درعا را آزاد کردند.
در حومه سویداء نیز نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی همپیمانان خود تجمع گروه تروریستی داعش در منطقه "تل الحصن" را هدف قرار دادند. در این عملیات شماری از تروریستها از پا درآمدند و تجهیزات و سلاح آنان نابود شد.

پربیننده ترین خبرها