وحشت داعشی‌های لیبی از تک‌تیرانداز ناشناس

وحشت داعشی‌های لیبی از تک‌تیرانداز ناشناس
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 20:32

العالم ـ یک روزنامه انگلیسی از کشته شدن تعداد زیادی از سرکردگان داعش در شهر سرت لیبی به دست یک "تک تیرانداز مرموز" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تلگراف" چاپ انگلیس نوشت: هویت این تک تیرانداز همچنان مبهم و ناشناخته است و کسی نمی داند این تک تیرانداز که داستانهای بسیاری درباره وی ساخته شده، یک نفر است؛ یا گروهی متشکل از چند نفر است که سرکردگان داعش در شهر سرت را شکار می کند.

تلگراف افزود: اهالی شهر سرت از زمان ترور سرکردگان داعش به دست تک تیرانداز حرفه ای، داستان ها و ماجراهای مختلفی درباره وی نقل می کنند.

این روزنامه انگلیسی می نویسد که طی هفته های اخیر، دستکم سه تن از سران داعش در سرت کشته شدند؛ و به گفته پایگاه های محلی، تمام آنان بر اثر تیراندازی از مسافت های دور از پای در آمده اند.

منابع محلی احتمال می دهند که عامل این ترورها یک تک تیرانداز حرفه ای باشد که در طول انتفاضه مردمی در سال 2011 علیه رژیم قذافی، توانسته مهارت های خود در هدف گیری دقیق را افزایش دهد.

رسانه های محلی تاکید کردند که این تک تیرانداز، رعب و وحشت در میان اعضای داعش در شهر سرت ایجاد کرده، به گونه ای که داعشی ها در تلاش برای تعقیب و شناسایی این فرد، دست به بازداشت ها و اعدام های متعدد زدند. 

روزنامه تلگراف تصریح کرد که آخرین قربانی گروه تروریستی داعش به دست این تک تیرانداز، شخصی به نام "عبدالله حماد انصاری" است که قبل از پیوستن به داعش، یکی از سرکردگان گروه انصارالشریعه بوده است. انصاری در 23 ژانویه هنگام خروج از مسجدی در سرت کشته شد.

همچنین یک سودانی به نام حمد عبدالهادی در مقابل بیمارستانی در سرت کشته هدف قرار گرفت و نیز محمد الدرناوی در 19 ژانویه در نزدیک منزل خود به دست این تک تیرانداز به قتل رسید.

هویت "شکارچی سرکردگان داعش" فعالان شبکه های اجتماعی را هم به خود مشغول کرده؛ برخی از آنها احتمال می دهند که وی از اهالی شهر مصراته باشد، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که وی یکی از تفنگداران عضو نیروهای ویژه آمریکاست که برای جمع آوری اطلاعات درباره اقدامات داعش، در سرت فعالیت می کند.

گفتنی است شهر سرت پایگاه فعلی داعش در لیبی و زادگاه معمرقذافی رهبر سابق این کشور، از تابستان گذشته به کنترل داعش درآمده و مقامات لیبیایی تعداد عناصر مسلح در این شهر را بیش از 2000 نفر برآورد کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها