فیلم؛ ناوی که موشک‌های کالیبر را به ساحل سوریه برد

شنبه 24 بهمن 1394 - 19:39

یک ناو موشک انداز روسی مجهز به موشک های پیشرفته بالدار از نوع «کالیبر» برای استقرار در سواحل سوریه در دریای مدیترانه از دریای سیاه عازم این منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناو موشک انداز روسی موسوم به «زلنی دال» متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه روز شنبه عازم دریای مدیترانه شد و انتظار می رود طی دو روز آینده به ناوگروه روسی در این پهنه آبی ملحق شود.
شبکه تلویزیون دولتی روسیه24، با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی روسیه در شبه جزیره کریمه (محل استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه) اعلام کرد: هدف اعزام ناو روسی اعلام نشده اما با توجه به این که مستقر به موشک های بالدار دورپرواز از نوع کالیبر است، به احتمال زیاد در عملیات ضد تروریستی در سوریه به کار گرفته می شود.
ناو موشک انداز زلنی دال از سال 2015 وارد نیروی دریایی روسیه شده و از آن زمان تا کنون در دو رزمایش شرکت کرده است.
موشک های بالدار کالیبر که ناو زلنی دال به آن مجهز است دارای برد پرواز بیش از 2 هزار کیلومتر است و تا کنون روسیه ده ها فروند از این نوع موشک ها را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بکار گرفته است.
روسیه از دو سال پیش به طور دائم ناوگروهی متشکل از حداقل 4 ناو و ناو پشتیبانی در سواحل سوریه در دریای مدیترانه مستقر کرده است.
برخی رسانه ها از تصمیم روسیه برای اعزام ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف تنها ناو هواپیمابر این کشور به دریای مدیترانه برای پشتیبانی از سوریه در آینده نزدیک خبر داده اند، اما زمان حرکت آن اعلام نشده است.

شلیک موشک کالیبر از یک ناو روسی

مشخصات موشک کالیبر

 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها