کاریکاتوری که روابط مصر و عربستان را تهدید می‌کند +عکس

کاریکاتوری که روابط مصر و عربستان را تهدید می‌کند +عکس
شنبه 8 اسفند 1394 - 20:23

العالم ـ اقدام یک پایگاه خبری نزدیک به ریاست جمهوری مصر در انتشار کاریکاتوری از پادشاه عربستان، ممکن است به تنش در روابط میان دو کشور بینجامد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که انتقادات علیه عربستان سعودی در رسانه های وابسته به نظام مصر افزایش می یابد، اقدام یک پایگاه خبری نزدیک به عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در انتشار کاریکاتوری از ملک سلمان ممکن است به قطع روابط دو کشور بینجامد.

این تصویر کارتونی که پایگاه خبری "ام الدنیا" منتشر کرده است، ملک سلمان بن عبدالعزیز را در حالی نشان می دهد که موشکی با نام "عاصفه الحزم" (عنوان عملیات تجاوزکارانه عربستان در یمن) به پشت وی اصابت کرده و پادشاه را به گریه و زاری انداخته است.

البته پایگاه خبری ام الدنیا پس از مدت کوتاهی این تصویر را حذف کرد، اما کاریکاتور جنجالی در شبکه های اجتماعی همچنان به اشتراک گذاشته می شود.

اما نکته جالب توجه آن است که پایگاه ام الدنیا مقالات و گزاراش های متعددی علیه عربستان سعودی دارد و علاوه بر آن، گزارشی با موضوع "آیا آل سعود برای سرنگونی سیسی می کوشد؟" منتشر کرده است.

انتشار این کاریکاتور تنها یک روز پس از حمله رسانه ای احمد موسی مجری یک شبکه مصری هوادار سیسی به شبکه العربیه عربستان صورت گرفت. احمد موسی وعده داده که حملات و انتقادات بیشتری علیه این شبکه سعودی مطرح کند و العربیه را متهم کرد که به شعبه دوم شبکه الجزیره بدل شده است.

هواداران سیسی و دولتمردان کنونی مصر، بارها حمایت شبکه خبری الجزیره قطر از محمد مرسی و اعضای اخوان المسلمین را مورد انتقادهای شدید قرار داده اند.

برای دیدن کاریکاتور واضح، اینجا کلیک کنید!

 

شاه عربستان در کاریکاتور سایت مصری

 

7- 210

پربیننده ترین خبرها