ایتالیا در آستانه ورود به جنگ لیبی

ایتالیا در آستانه ورود به جنگ لیبی
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 17:32

اعضای فراکسیون جنبش "بوسیبیلی" در پارلمان ایتالیا اعلام کردند این کشور وارد یک جنگ واقعی در لیبی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان عضو جنبش "بوسیبیلی" در پارلمان ایتالیا که از حزب دمکرات این کشور منشعب شده است با ارائه درخواستی که به امضای "بیبو چیواتی" مؤسس و چهار تن از اعضای این جنبش رسیده است، اعلام کرده اند: ایتالیا به همراه امریکا وارد جنگی خواهد شد که در آن واشنگتن به رم قول داده که فرماندهی نیروهای میدانی را به عهده بگیرد.
در این درخواست آمده است: این موضوع مورد رضایت ماست، اما متأسفانه شرکت ایتالیا در جنگ لیبی علیه گروهک داعش، با موانع قانونی و دموکراتیک و همچنین برخی موانع کوچک دیگر مواجه است.
نمایندگان مذکور همچنین تأکید کردند: براساس اصل 78 قانون اساسی ایتالیا، اعلام جنگ جزو اختیارات پارلمان است که براساس آن به دولت مجوز اقدام به این کار را می دهد. همچنین بند 11 قانون اساسی ایتالیا به طور قطعی بیانگر مردود دانستن جنگ به عنوان ابزاری برای بی احترامی به آزادی ملت های دیگر و روشی برای حل بحران های بین المللی است.
در همین حال، نمایندگان این جنبش جنگ علیه تروریسم را یک جنگ دفاعی و نه هجومی دانسته و با اشاره به حضور این کشور در حملات ائتلاف علیه صربستان در سال 1999م. تأکید کردند که پارلمان در گذشته نیز در این باره به اجماع نرسیده است.
یادآور می شود به دنبال گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در لیبی و اعلام "خلافت" در برخی مناطق، کشورهای غربی از بیم ورود تروریست ها به اروپا و تضمین صادرات نفت این کشور به قاره سبز، درصدد آغاز عملیات نظامی علیه مناطق تحت اشغال این گروه هستند.
7- 216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها