رییس کمیته انقلابی یمن در گفتگو با العالم:

هیات مورد حمایت ریاض قدرت تصمیم گیری ندارد

هیات مورد حمایت ریاض قدرت تصمیم گیری ندارد
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 16:13

العالم ـ رییس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که پیچیدگی و مشکلات مذاکرات صلح طرف های یمنی در کویت به سبب آن است که هیات مورد حمایت ریاض فاقد قدرت تصمیم گیری است.

"محمد علی حوثی " در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم با بیان اینکه سازمان ملل و آمریکا موضعی جدی در قبال مذاکرات کویت ابراز نکردند، گفت: اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن نیزبی طرف نبوده است.

رییس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: سفرای کشورهای بزرگ موضع خود مبنی بر دور کردن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن از عرصه سیاسی را اعلام کردند.

وی درباره اوضاع میدانی یمن اظهار داشت که جنگ تجاوزکارانه عربستان به کشور تاثیری بر ارتش یمن و کمیته های مردمی نداشت بلکه آنها همچنان موازین قدرت در مقابله با تجاوزگران و مزدوارن آنها را در کنترل دارند.

هیات ریاض که پیش از این با خروج از مذاکرات صلح یمن در کویت، آن را به بن بست کشانده بود، با طرح پیش شرط های یک طرفه مذاکرات را به مرحله شکست رسانده است. 

هیات تحت حمایت ریاض (گروه عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن) درمذاکرات کویت تاکید کرد که توافق سیاسی تنها در صورت منحل شدن شبه نظامیان (گروه های مسلح وابسته به انقلابیون) و خروج علی عبدالله صالح، رییس جمهوری پیشین یمن و عبدالملک الحوثی رهبر گروه انصارالله (حوثی ها) از یمن میسر خواهد بود و پس از این مرحله باید توافق سیاسی صورت گیرد.

210-9

پربیننده ترین خبرها