عراق: بعضی ها بی‌جا نگران مردم فلوجه نباشند

عراق: بعضی ها بی‌جا نگران مردم فلوجه نباشند
شنبه 15 خرداد 1395 - 21:11

عراق از چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس به علت سیاه نمایی دربارۀ عملیات پاکسازی شهر فلوجه از تروریست ها انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، وزارت امور خارجه عراق، امروز، اعلام کرد که اظهار نگرانی دیپلمات های برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درباره عملیات آزادسازی فلوجه تعجب بر انگیز است.
احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق، در این باره گفت: «دولت عراق تنها مرجعی است که می تواند درباره استفاده از مشاوران نظامی هریک از متحدانش برای پیروزی در درگیری های شهر فلوجه تصمیم بگیرد».
جمال گفت: «دولت عراق برای آزادسازی بقیه شهرهای اشغال شده به دست داعش نیز از دیگر کشورها کمک خواهد گرفت تا هم ساکنان این شهرها را از جنایات تروریست ها نجات بدهد و هم کشورهای جهان را از شر این گروه تروریستی راحت کند».
در بخش دیگری از سخنان سخنگوی وزارت خارجه عراق، که پایگاه "السومریة نیوز" عراق آن را منتشر کرده، آمده است: «عملیات قهرمانانۀ آزادسازی شهرها به خوبی طراحی شده است و فقط دولت عراق درخصوص استفاده از مشاوران نظامی کشورهای متحدش تصمیم می گیرد و خواهد گرفت». او تأکید کرد که دولت عراق کمک های لازم و ضروری را نیز به دست همه آوارگانی که از فلوجه و دیگر شهرها خارج شده اند، می رساند و نجات آنها را در صدر اولویت هایش گنجانده است. 
حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دو هفتۀ پیش آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را اعلام کرد. در این عملیات، ارتش با کمک بسیج مردمی و عشایر در روزهای گذشته الگرمه، صقلاویه و چند منطقه دیگر در حومۀ فلوجه را آزاد کرده است.
دولت عراق، چند روز پس از آغاز عملیات، نیز ضمن در خواست از همۀ کشورها برای احترام گذاشتن به حاکمیت ملی این کشور و اجتناب از مداخله در امور داخلی اش اعلام کرد: «فلوجه شهری از شهرهای عراق است و دولت بغداد بیش از دیگران نگران مردم این شهر است».

214-220-9

پربیننده ترین خبرها