روزنامۀ انگلیسی: اوضاع بحرین بدتر خواهد شد

روزنامۀ انگلیسی: اوضاع بحرین بدتر خواهد شد
چهارشنبه 2 تير 1395 - 14:46

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی درباره لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، هشدار داد که این ماجرا، اوضاع بحرین را بدتر خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز روز چهارشنبه در سرمقاله خود نوشت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم که سرشناس ترین روحانی شیعه و پدر معنوی جمعیت وفاق ملی بحرین است، اقدامی خطرناک بود.
این روزنامه انگلیسی افزود : لغو تابعیت شیخ قاسم تظاهرات و اعتراضات مردم بحرین را به همراه خواهد داشت و اوضاع این کشور را بدتر خواهد کرد .
فایننشال تایمز نوشت : گویا دوران وعده دادن های خاندان آل خلیفه برای ساخت کشوری جدید که مردمش از برابری و فرصت های اقتصادی بیشتر برخوردار باشند، به پایان رسیده است . 
خاندان آل خلیفه در راستای سیاست سرکوب مخالفان سیاسی، جمعیت وفاق را ممنوع الفعالیت کرد و زمان حبس شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت را نیز تمدید کرده است، و چندی پیش نیز بسیاری از فعالان سیاسی و حقوقی بحرین را از مشارکت در اجلاس حقوق بشر ژنو منع کرد و زینب الخواجه را هم به خارج تبعید کرده است . 
آل خلیفه با بازداشت مجدد نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بار دیگر نشان داد که هیچ صدای مخالفی را برنمی تابد و فعالان سیاسی و حقوقی را دشمن خود می داند.
شیخ عیسی قاسم یکی از 250 نفری است که خاندان سلطنتی آل خلیفه تابعیت بحرینی آنها را لغو کرده است .
فایننشال تایمز در پایان سرمقاله خود می نویسد : تحولات اخیر بحرین ثبات این کشور را به خطر انداخته است، و این امر باید برای آمریکا و انگلیس نگران کننده باشد و این دو کشور باید از فروش اسلحه به بحرین خودداری کنند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها