دسیسه آمریکا وعربستان در مذاکرات صلح یمن

دسیسه آمریکا وعربستان در مذاکرات صلح یمن
جمعه 29 مرداد 1395 - 11:39

عضو شورای سیاسی انصارالله و عضو هیات ملی اعزامی به مذاکرات کویت فاش کرد: سفیر آمریکا در کویت بارها تهدید کرده است که اگر هیات ملی تسلیم شرایط واشنگتن و همپیمانانش بر سر میز مذاکره نشود، از اهرم اقتصادی به عنوان عامل فشار استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمزه الحوثی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره تاکید کرد: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، گفت که مبحث ریاست جمهوری یمن در اختیار عربستان قرار دارد و برای بررسی این موضوع نیازمند گرفتن مجوز از سوی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی است.
این عضو هیات ملی مذاکره کننده در مذاکرات صلح کویت، به منفی بودن نقش آمریکا و تلاش واشنگتن برای ترسیم استراتژی مذاکرات و برخی اعمال فشارها به فرستاده سازمان ملل متحد در این خصوص اشاره کرد.
الحوثی همچنین به توافق پشت پرده غرب در مورد امضای توافق سیاسی اشاره و تاکید کرد: توافق سیاسی نمایانگر سیاست مبتنی بر اصل توافق و یک بیانیه قانونی است.
عضو شورای سیاسی انصارالله توضیح داد: صد روز مشورت در کویت به اندازه کافی رسواگر خوی ددمنشانه دشمن در ریختن خون یمنی ها و یا تحمیل گزینه سازش به عنوان تنها گزینه فراروی یمنی ها بود.
الحوثی گفت: تحقق یافتن گزینه سازش ذاتا امکان پذیر نیست و ما به یاری خداوند برای جنگ و صلح و پیروزی بی هیچ شک و تردیدی آمادگی داریم.

209-211-9
 

پربیننده ترین خبرها