دلایل عقب نشینی های اخیر ارتش سوریه در حومۀ حماه

دلایل عقب نشینی های اخیر ارتش سوریه در حومۀ حماه
جمعه 12 شهريور 1395 - 11:36

سوريه (العالم) - در حالی که ارتش سوریه بخشی از مواضع خود در نزدیکی حماه را از دست داده است، کارشناسان نظامی در گفتگو با خبرنگار العالم دلایل عقب نشینی های ارتش سوریه وبرنامۀ آن برای باز پس گیری مناطق از دست رفته را توضیح دادند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه به نقل از یک فرمانده نظامی گزارش داد: "ارتش سوریه اخیرا جبهه معردس را از دست داد؛ زیرا می بایست آتشباری خود را در پشت جبهه تقویت می کرد و کمربندی امنیتی به منظور حمایت غیرنظامیان در روستاهای امن اطراف به وجود می آورد".
این فرمانده تاکید کرد: "پس از شلیک بیش از 4 هزار کپسول گاز بر سر ساکنان و مراکز نظامی از سوی افراد مسلح، ارتش اهالی روستاهای محل استقرار خود را به شهر حماه انتقال داد تا جان آنها را در امان نگه دارد".
وی افزود: "ما از مواضع نظامی عقب نشینی کردیم و هم اکنون برای انجام عملیات نظامی آماده می شویم تا نقاط مورد نظر خود را به طور کامل از افراد مسلح باز پس بگیریم".
یک فرمانده در میدان عملیات در گفت وگوی ویژه با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: "نیروی هوایی سوریه با حمله به مراکز تجمع افراد مسلح در مورک، طیبة الامام و حومه شمالی صوران دو تانک متعلق به افراد مسلح را منهدم کرد. توپخانه ارتش نیز چندین جنگ افزار دشمن را در شهرک طیبة الامام هدف قرار داد".
منابع نظامی تاکید کردند آنچه که ارتش سوریه در حومه حماه از دست داد احتمالا ظرف چند روز آینده بازپس گرفته خواهد شد، به ویژه آنکه ارتش همچنان تپه ها و بلندی های راهبردی موجود در منطقه را در اختیار دارد.
ارتش سوریه برای بازپس گیری نقاطی که اخیرا از دست داده در اوج آمادگی لجستیکی و نظامی به سر می برد.
 

209-220

 

پربیننده ترین خبرها