9 عضو یک خانواده یمنی در بمباران عربستان کشته شدند

9 عضو یک خانواده یمنی در بمباران عربستان کشته شدند
يکشنبه 4 مهر 1395 - 22:25

جنگنده های ائتلاف سعودی در تازه ترین اقدام خود با بمباران مناطق مسکونی یمن 9 عضو یک خانواده را قتل عام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان و منابع پزشکی گزارش داده است که در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن ۹ عضو یک خانواده از جمله چند کودک کشته شده‌اند.

این گزارش حاکی است این حملات امروز (یکشنبه) در شهر اِب در جنوب غرب یمن انجام شده است که در کنترل انصارالله است.

۱۱ نفر دیگر از ساکنان محله‌ای که در آن حمله رخ داده هم زخمی شده‌‌اند. شاهدان محلی این حملات هوایی را "بسیار شدید" توصیف کرده‌اند.

بنابر این گزارش خانه‌ای که هدف قرار گرفته، مجاور یک دانشکده فنی حرفه‌ای بوده است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان از حدود یک سال و نیم پیش حملات هوایی به یمن را با هدف حمایت از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، جنگ با مردم یمن، انصارالله و متحدانشان را آغاز کرده است.

از زمان انقلاب یمن که به استعفای رییس جمهور آن منجر شد، عربستان با تشکیل ائتلاف در حال بمباران گسترده مناطق مختلف یمن مناطق مسکونی، بیمارستان ها، تاسیسات آب، برق و .... است.

کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن اعتراض و انتقاد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را به دنبال داشته است.

به گفته سازمان ملل متحد از زمان آغاز حملات ائتلاف عربستان تاکنون بیش از ۶ هزار نفر در در درگیری‌های یمن کشته شده‌اند که بیش از نیمی از آنها غیرنظامی هستند.

سازمان ملل روز جمعه درباره افزایش تلفات غیرنظامی در یمن هشدار داد و گفت که تنها در شهریور ماه (ماه اوت) ۱۸۰ نفر کشته و ۲۶۸ نفر زخمی شده‌اند که نسبت به ماه قبل ۴۰ درصد بیشتر شده است.

روز چهارشنبه گذشته هم حدود ۲۰ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن کشته شدند.

211

پربیننده ترین خبرها