پس از 33 ماه... مالزی به یابنده هواپیما جایزه می‌دهد!

پس از 33 ماه... مالزی به یابنده هواپیما جایزه می‌دهد!
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 20:05

پس از گذشت نزدیک به سه سال، دولت مالزی با اعطای مجوز به بخش خصوصی برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی، برای یابندگان آن جایزه تعیین کرد.

العالم - آسیا

"عبدالعزیز کاپراوی"، معاون وزیر حمل و نقل مالزی، اعلام کرد پس از پایان عملیات جستجوی این کشور برای یافتن هواپیمای بوئینگ 777 پرواز شماره 370 که 8 مارس 2014 بر فراز اقیانوس مفقود شده بود، مجوز لازم برای پیگیری جستجوها به بخش خصوصی اعطا شده است.

این مقام دولتی درمورد پاداش درنظر گرفته شده برای شرکت یا نهادی که موفق به کشف اطلاعاتی جدید از هواپیمای مفقود شده، شود توضیحی ارائه نداد؛ اما تاکید کرد مالزی با همکاری استرالیا و چین به گروه کاوشگر که بتواند قطعه‌ای از هواپیما را کشف کند، جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.

تمام هزینه مراحل کاوش بر عهده شرکت یا شخصی است که به طور مستقل کار جستجو را آغاز کرده است و برای این کار هیچ محدودیت مکانی برایشان تعیین نمی‌شود.

دولت استرالیا سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که عملیات 3 ساله جستجو برای یافتن هواپیمای پرواز 370 با شکست مواجه شد و به دلیل فقدان شواهد و مدارک کافی، جستجو برای یافتن لاشه این هواپیما از طرف بخش دولتی برای همیشه متوقف می‌شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در 8 مارس 2014 از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با 239 مسافر از 14 کشور مختلف عازم پکن بود؛ اما به دلیل نامعلومی تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

218

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها