50 هزار آمریکایی برای جنگ با داعش به سوریه می‌‌روند؟

50 هزار آمریکایی برای جنگ با داعش به سوریه می‌‌روند؟
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 19:30

مجله نیویورک «nymag.com» گزارش داد که کاخ سفید سرگرم بررسی امکان اعزام 50 هزار سرباز آمریکایی برای نبرد با گروه تروریستی داعش در رقه در سوریه است.

العالم سوریه

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نیز گزارش داد که هربرت مکمستر مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار افزایش نیروهای آمریکایی در سوریه برای جنگ ضد داعش است اما کابینه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همچنان نسبت به آن تردید دارد.
این خبرگزاری افزود که فرماندهان پنتاگون خواستار افزایش حمایت از نیروهای محلی، افزایش حملات هوایی، آموزش برخی گروه های محلی و استفاده بیشتر از بالگردهای هجومی هستند.
اما در مقابل، هواداران طرح مشاور امنیت ملی معتقدند که این طرح ضامن پایان سریع و فوری داعش در سوریه و تامین امنیت نوار مرزی در وادی فرات با کشور عراق است.  
مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین معتقد است که تکیه به شبه نظامیان کرد در سوریه باعث اشغال زمین های عربی بیشتر توسط آنان خواهد شد. 
بلومبرگ تصریح کرد که ژاک کین یکی از ژنرال های بازنشسته ارتش  گفت که مشاور امنیت ملی آغاز عملیات نظامی در جنوب شرق در طول وادی الفرات، ایجاد پایگاه عملیاتی و همکاری با ائتلاف سنی که برای اقدام ضد نظام سوریه و داعش پیشنهاد داده اند، را ترجیح می دهد.     

کین گفت که نیروهای آمریکایی بر اساس طرح مشاور امنیت ملی در ابتدا حدود 10 هزار نفر خواهند بود که می توان نیروهای عربی هم پیمان منطقه را به آنان نیز افزود.
206

پربیننده ترین خبرها