روسیه به «طرح ترامپ» برای سوریه پاسخ داد

روسیه به «طرح ترامپ» برای سوریه پاسخ داد
چهارشنبه 30 فروردين 1396 - 17:13

وزیر خارجه روسیه در واکنش به شایعه طرح ترامپ برای بحران سوریه، قطعنامه 2254 شورای امنیت را تنها راه حل این بحران عنوان کرد.

العالمسوریه
"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد را تنها راه حل بحران سوریه می‌داند.
به نوشته روسیه الیوم وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: "به عقیده ما طرح حل و فصل بحران سوریه برمبنای قطعنامه 2254 در شورای امنیت و نه در واشنگتن، آماده و مورد توافق طرف های ذی ربط قرار گرفته است".
لاوروف درخصوص شایعه طرح جایگزین ارائه شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد که "با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بحران سوریه را مفصل بررسی کردیم و من اطمینان کامل دارم که هیچ جایگزینی برای قطعنامه 2254 شورای امنیت وجود ندارد".
به تازگی برخی رسانه ها اخباری از یک منبع آمریکایی آگاه با این مضمون منتشر کرده‌اند که وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر به روسیه، نقاط اساسی طرح ترامپ برای بحران سوریه را تقدیم پوتین رییس جمهور روسیه کرده است.

شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه 2254 با عنوان "نقشه راه عمليات انتقال سياسي در سوريه" را مورخ 28/9/1394 با اجماع كامل اعضاء به تصويب رساند. اين قطعنامه، مهم ترین تلاش بين المللي صورت گرفته براي حل سياسي بحران سوريه قلمداد مي شود كه در آن اعضاي شوراي امنيت خواستار توقف جنگ و آغاز مذاكرات صلح از اول ژانويه 2016 ميلادي زير نظر سازمان ملل شدند.

213

پربیننده ترین خبرها