تصویب ضوابط برنامه‌های رادیو تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری

تصویب ضوابط برنامه‌های رادیو تلویزیونی  انتخابات ریاست جمهوری
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 15:12

سخنگوی وزارت کشور از تصویب ضوابط و چارچوب‌های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

العالم-ایران

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسئولان ستاد انتخابات کشور و نماینده ناظر شورای نگهبان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این مصوبه موضوع هایی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده اند به تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.

سامانی تصریح کرد: مطابق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی می باشند.

وی بیان کرد: در این مصوبه بر عدم مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، عدم ارائه برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفتگوهای زنده و ویژگی های فنی و پخش این برنامه ها با رویکرد حفظ بی طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.

همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و باعضویت نمایندگان تام الاختیار سایر اعضاء، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه ها نظارت نماید./فارس

پربیننده ترین خبرها