توهین به مقدسات مسلمانان .... راهپیمایی همجنس گرایان ترکیه در روز عید فطر

توهین به مقدسات مسلمانان .... راهپیمایی همجنس گرایان ترکیه در روز عید فطر
يکشنبه 4 تير 1396 - 23:06

در اقدامی موهن، همجنس گرایان در ترکیه اعلام کردند که در روز عید فطر راهپیمایی " افتخار" را به راه خواهند انداخت و به سوی میدان " تقسیم " استانبول حرکت خواهند کرد.

العالم گوناگون
 به گزارش پایگاه روسیا الیوم، استانداری استانبول امروز شنبه با انتشار بیانیه ای در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که برای حفظ نظم و انضباط عمومی و تأمین امنیت گردشگران مانع برگزاری راهپیمایی همجنس گرایان خواهد شد.
استانداری استانبول اعلام کرد که هیچ درخواست مکتوبی از همجنس گرایان برای برگزاری راهپیمایی در روز عید فطر دریافت نکرده است و فقط از طریق رسانه ها از زمان برگزاری راهپیمایی همجنس گرایان مطلع شده است. 
استانداری استانبول از مردم خواسته است که در راهپیمایی همجنس گرایان مشارکت نکنند. در همین حال، سازمان عفو بین الملل مخالفت مقامات تُرک با راهپیمایی همجنس گرایان را " نگران کننده" خوانده است.
"لارا اوزلِن" عضو کمیته برگزاری راهپیمایی " افتخار" در جمع خبرنگاران گفت: دفتر استانداری استانبول قبلاً از زمان برگزاری راهپیمایی افتخار مطلع بود و ما درخواست برگزاری راهپیمایی را چند هفته پیش به دفتر استانداری ارائه کردیم.
اوزلِن گفت: راهپیمایی در زمان مقرر یعنی روز یکشنبه ساعت 17 به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد و مخالفت مقامات تُرک تأثیری نخواهد داشت.
گروه های مخالف همجنس گرایی هم از چند روز پیش در شبکه های اجتماعی تهدید می کنند که مانع برگزاری راهپیمایی افتخار خواهند شد و نخواهند گذاشت این راهپیمایی در عید سعید فطر برگزار شود.
همجنس گرایان ترکیه سال 2015 نیز در خیابان ها راهپیمایی کردند که پلیس با خودروهای آب پاش و گاز اشک آور آنها را متفرق کرد. 
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها