سفیر امارات در آمریکا: قطر خلاف آینده حرکت می کند

سفیر امارات در آمریکا: قطر خلاف آینده حرکت می کند
شنبه 7 مرداد 1396 - 13:55

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا گفت: قطر در جهت مخالف با آینده حرکت می کند و اختلاف با چهار کشور تحریم کننده و دوحه بر محور آینده خاورمیانه می چرخد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه روسیالیوم، العتیبه در گفت و گو با شبکه آمریکایی "بی بی اس" تاکیدکرد: اختلاف میان چهار کشور عربی امارات، عربستان، بحرین و مصر از سویی و قطر از سوی دیگر، حول آینده خاورمیانه در جریان است و قطر در جهت مخالف با آینده حرکت می کند.

وی افزود: قطر سال هاست که با دخالت در امور داخلی همسایگانش، قصد تحریک و بی ثباتی در این کشورها را در سر می پروراند، و این هدف هم اکنون در بحران کنونی برملا شده است.

سفیر امارات خاطرنشان کرد: در طول 15 سال گذشته، دوحه از گروه های تروریستی از جمله شبه نظامیان در سوریه و لیبی، اخوان المسلمین، طالبان و حماس حمایت کرده است وکشورهای تحریم کننده شواهد قطعی برای محکوم کردن این کشور در اختیار دارند.

سفیر امارات در آمریکا تصریح کرد: قطر به تعهدات خود پایبند نبوده و به طور مداوم توافقنامه ها را نقض کرده است.

وی گفت: براساس توافقنامه ریاض، قطر متعهد شده بود که حمایتش از گروههای تندرو را متوقف کند اما این کشور به تعهدش پایبند نماند. در نتیجه، این نقض پیمان از سوی دوحه، سرخوردگی چهار کشور تحریم کننده این کشور را بدنبال داشت.

سفیر امارات تاکید کرد که کشورش و متحدان آن هنوز هم مایل به مذاکره با قطر هستند مشروط بر اینکه فهرست خواسته های 13 گانه را بپذیرد و از سیاست فعلی خود در حمایت مالی از گروه های تروریستی دست بردارد.

وی افزود: ما خواهان یک راه حل در این زمینه هستیم و چه بهتر که راه حل، راه حل دیپلماتیک باشد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها