گزارش روزنامه قطری از "اتاق‌های مرگ" در بحرین

گزارش روزنامه قطری از 
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 00:38

روزنامه الشرق قطر در گزارشی به موضوع "اتاقهای مرگ" درباره شکنجه مخالفان بحرینی که توسط سه نهاد حقوق بشر در بحرین منتشر شده، پرداخت.

العالم ـ بحرین

این روزنامه قطری به نقل از برخی فعالان حقوق بشر آورده است که گزارش اتاق‌های مرگ مدرکی تازه و دلیلی روشن بر اقدامات وحشیانه در پادشاهی بحرین است.

خالد ابراهیم مدیر مرکز حقوق بشر خلیج فارس با اشاره به شکنجه ابتسام الصائغ فعال حقوق بشر بحرینی گفت: استفاده از دستگاه امنیت بحرین برای شکنجه و اعمال خشونت علیه بازداشت شدگان، اقدامی سازمان یافته است که از چندین سال تاکنون اعمال می شود.

وی در گفتگو با روزنامه الشرق قطر افزود: دستگاه امنیت بحرین به معیارهای بین المللی حقوق بشر پایبند نیست و برای پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر هیچ تلاشی نمی کند.

از سوی دیگر، روزنامه الشرق قطر مقاله دکتر محمد المسفر نویسنده و تحلیلگر قطری در پاسخ به اظهارات علی الرمیحی وزیر اطلاع رسانی بحرین را نیز منتشر کرد.

وزیر بحرینی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط عربستان گفته بود: برخی تحرکات رسانه ای قطر با رهبری شبکه الجزیره تلاش می کند تا چهره شورای همکاری خلیج فارس را نزد شهروندان قطری خدشه دار کند و آنها را برای درخواست خروج از شورای همکاری ترغیب کنند.

اما دکتر محمد المسفر در واکنش به این اظهارات گفت: آیا شهروند خلیج فارس نیاز دارد تا کسی چهره شورای همکاری را برایش خدشه دار کند؟ دستاورد شورای همکاری در تمام بحرانها از زمان تاسیس در سال 1981 تاکنون چه بوده است؟ کویت اشغال شد، امریکایی ها آزادش کردند. اختلاف مرزی میان قطر و بحرین را دیوان بین المللی دادگستری حل و فصل کرد. اختلاف مرزی امارات و عربستان و نیز کویت و عربستان هنوز حل نشده است. نقش شورای همکاری در بحران یمن چیست؟ شورای همکاری برای حل اختلاف میان قطر و سه کشور عربی دیگر چه کرد؟

وی همچنین اظهارات وزیر بحرین مبنی بر اینکه اقدامات ضد قطر علیه شهروند قطری نبوده است، را محکوم کرد و گفت: چه کسی اینک از محاصره رنج می‌کشد؟ شهروند قطری و دیگر شهروندان خلیج فارس نمی توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. اعمال تدابیر پیچیده برای حجاج قطری سبب شد تا بسیاری از قطری ها امسال از ادای فریضه حج بازبمانند. به نظر می رسد وزیر اطلاع رسانی بحرین در دنیایی دیگر سیر می می کند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها