تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت

تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 02:49

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء با صدور یک قطعنامه علیه کره شمالی تحریمهای جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شورای امنیت سازمان ملل در جلسه امروز (سه شنبه) قطعنامه جدیدی  علیه کره شمالی با اکثریت آرا به تصویب رساند.

تمامی 15 عضو این شورا به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای مثبت دادند.

بر اساس این قطعنامه تحریم های شدیدتری علیه کره شمالی به سبب برنامه هسته ای نظامی و آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور  به تصویب رسید.

قطعنامه جدید تحریم ها علیه کره شمالی شامل ممنوعیت صادرات منسوجات این کشور و محدود شدن واردات نفت به کره شمالی است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، پس از تصویب قطعنامه ای علیه کره شمالی به سبب برنامه هسته ای این کشور گفت: امروز جامعه بین المللی نشان داد که برنامه هسته ای کره شمالی را بر نمی تابد و اگر این کشور نخواهد به این مساله پایان دهد، این جامعه دست به کار خواهد شد.

وی از اینکه تحریم های بسیار بیشتری بر کره شمالی اعمال خواهد شد ابراز خرسندی کرد و گفت این تحریم های بی سابقه این شانس را به جهان می دهد که بتواند این کشور را از ادامه اعمال تحریک آمیزش بر حذر دارد و تنها این اقدامات در زمانی نتیجه بخش خواهد بود که تمامی کشور ها به اجرای این تحریم ها اهتمام ورزند.

هیلی گفت که دنیا به دنبال جنگ با کره شمالی نیست و اکنون این کشور هنوز به نقطه بازگشت ناپذیر نرسیده است و اگر از خود جدیت نشان دهد، در نتیجه ادامه همکاری ها ممکن خواهد بود. در نتیجه همه چیز در دست رهبران کره است که چه راهی را برگزینند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها