مصاحبه گاردین با افسر ارشد انگلیسی:

اذعان به استفاده از گلوله جنگی در بحرین

اذعان به استفاده از گلوله جنگی در بحرین
جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 03:21

درحاليکه رژيم آل خليفه همواره برخورد خشونت آميز با تظاهرکنندگان را انکار مي کند، يک افسر ارشد پليس انگليس که به خدمت آل خليفه درآمده اذعان کرد که براي تأمين امنيت مسابقات اتومبيل راني فرمول يک، نيروهاي امنيتي از گلوله جنگي استفاده مي کنند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه گاردین در صفحه اصلی خود مصاحبه ای را با "جان ییتس" معاون سابق رییس پلیس انگلیس تحت عنوان "بحرین نمی توان امنیت فرمول یک را تضمین کند"، منتشر کرد.

جان ییتس در این مصاحبه گفت: این سئوال وجود دارد که آیا می توان امنیت این مسابقات را تأمین کرد .. بدون شک ما نمی توانیم این مسأله را تضمین کنیم، و اگر چنین چیزی بگوییم حماقت کرده ایم.

ییتس خاطرنشان کرد: احتمال نفوذ به محل مسابقه وجود دارد ولی پلیس انگلیس برای هر احتمالی آماده است و هنگام ضرورت از گلوله جنگی استفاده خواهد کرد.

درحالیکه تظاهرات و اعتراضهای مردم بحرین از آغاز همواره مسالمت آمیز بوده است، این افسر سابق انگلیسی برای اینکه هدف قرار دادن تظاهرکنندگان با گلوله جنگی را توجیه کند، مدعی شد: اگر مخالفان از گلوله جنگی استفاده کنند، پلیس نیز با گلوله جنگی پاسخ خواهد داد".!



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها