تأکید موگرینی بر لزوم پایبندی ترامپ به برجام

تأکید موگرینی بر لزوم پایبندی ترامپ به برجام
چهارشنبه 15 آذر 1396 - 06:57

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم پایبندی دولت کنونی آمریکا به توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر ضرورت پایبندی آمریکا به توافق هسته ای با ایران تاکید کرد. این گزارش می افزاید فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز گفت که توافق هسته ای با تهران به خوبی عمل می کند و تمامی طرف ها لازم است به تعهدات خود پایبند باشند.

فدریکا موگرینی که به همراه اتحادیه اروپا که به طور خاص از معماران اصلی در موفقیت دیپلماتیک در زمینه برنامه هسته ای ایران بوده است، در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد ایران با اظهارات اخیرش قصد دارد توافق هسته ای را زیر سوال ببرد و اروپا تا کجا حاضر است در خصوص توافق هسته ای ایران، از تهران در مقابل دولت ترامپ دفاع کند،گفت: توافق هسته ای که با تهران امضا کردیم، خوب عمل می کند. این سندی است با بیش از یک هزار صفحه که در آن تهران تعهدات بسیار دقیقی را پذیرفته است، و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است. تا به حال نه بار آژانس بین المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران را به توافق تائید کرده است. شما توافقی را که به خوبی عمل می کند لغو نمی کنید. این مسئله برای امنیت اروپا و منطقه اولویت دارد. دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده که استراتژی امریکا در مقابل ایران مبنی بر شک و تردید نسبت به پایبندی این کشور به توافق هسته ای است. ما به دوستان آمریکایی مان یادآوری کرده ایم که این توافق متعلق به یک یا دو کشور نیست، بلکه یک قطعنامه سازمان ملل متحد است و ما انتظار داریم همه طرف ها همچنان به طور کامل به آن احترام بگذارند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این مصاحبه اختصاصی با اشاره به جمله ای از هنری کسینجر و در پاسخ به این سوال که چطور می توان با دولت کنونی آمریکا صحبت کرد در حالی که گه گاه به دیپلماسی توئیت کردن متوسل می شود و به نظر ناپایدار و بی ثبات می آید و هر روز باعث شگفتی های غیر منتظره می شود! گفت:‌ با دوستان آمریکایی مان زیاد صحبت می کنیم. این صحبت ها در همه سطوح انجام می شود و اروپا همیشه با یک صدا صحبت می کند. وی ادامه داد: یاد طعنه هنری کیسینجر می افتم که گفته بود شماره تلفن اروپا را به ما بدهید. الان آمریکا شماره تلفن اروپا را دارد، اما حالا نوبت ما است که بپرسیم شماره تلفن آمریکا کدام است! به هر حال ما و آمریکا صحبت های زیادی داریم و هنوز هم در باره خیلی از موضوعات مهم به خوبی همکاری می کنیم.

 

 

پربیننده ترین خبرها