سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد:

ردپای هکرهای روزنامه‌های کشور در آمریکا و انگلیس

ردپای هکرهای روزنامه‌های کشور در آمریکا و انگلیس
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 16:09

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد IP هکرهایی که به برخی‌از روزنامه‌ها حمله‌ور شده‌اند در آمریکا و انگلیس است.

العالم ـ ایران 

سردار منتظرالمهدی در نشست خبری امروز (دوشنبه) در خصوص هک شدن سایت تعدادی از روزنامه‌های کشور طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد، حملات اخیر به این سایت‌ها از نوع سطحی و دیفیس بوده و تنها صفحه نخست سایت‌ها را مورد حمله قرار داده و هکرها نتوانستند به عمق سرورها نفوذ پیدا کنند. 

وی درعین حال به نکته قابل توجهی نیز اشاره کرده و آن این که تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی سایت هایی هدف حمله هکرها واقع شده اند، به پلیس فتا ارجاع داده نشده است.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرده که در حملات قبلی به برخی از سایت‌های کشور نیز پلیس فتا هشدارهای لازم را داده بود و لازم است در این بخش مسئولان این سایت‌ها توجه ویژه‌تری به امنیت سایبری داشته باشند و حتی شاید لازم باشد برای اطمینان از امنیت سایت‌های خود جایزه‌ای برای نفوذکنندگان در نظر بگیرند تا با رفع ایرادات و مشکلات، امنیت سایت‌های خود را بالا ببرند. 

به گفته وی موضوع در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است ولی اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد IP هکرهایی که به برخی‌از روزنامه‌ها حمله‌ور شده‌اند در آمریکا و انگلیس است.

دستگیری 3 عامل شهادت مامور پلیس در شرق کشور

منتظرالمهدی در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود به شناسایی عوامل شهادت یکی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در منطقه خاش اشاره و تصریح کرد که به دنبال شهادت این مامور پلیس موضوع در دست بررسی قرار گرفت و همکاران ما موفق شدند 3 نفر از عوامل به شهادت رساندن این مامور پلیس را شناسایی و این افراد را توسط تکاوران نیروی انتظامی دستگیر کنند.

وی افزود: افراد دستگیر شده از عناصر قاچاق مواد مخدر در شرق کشور بودند و سوابق متعدد شرارت و ناامنی در منطقه را در کارنامه خود داشتند. 

سخنگوی ناجا همچنین از موفقیت پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در زمینه 645 تن انواع مواد مخدر طی سال جاری خبر داد و افزود که 87 درصد کشفیات انجام شده متعلق به استان‌های شرقی است و این نشان دهنده آن است که کشفیات صورت گرفته در مبدأ شناسایی و ضبط شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها