ذخایر اثبات شده نفت ایران 10 درصد افزایش یافت/ افزایش ذخایر ایران به 770 میلیارد بشکه

ذخایر اثبات شده نفت ایران 10 درصد افزایش یافت/ افزایش ذخایر ایران به 770 میلیارد بشکه
شنبه 12 اسفند 1396 - 12:59

نتایج مطالعات انجام شده نشان داده است که حجم ذخایر اثبات شده نفت ایران حدود 10 درصد بیشتر از ارقام اعلام شده قبلی است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت، گفته است، نتایج مطالعات انجام شده توسط شرکت های داخلی و بین المللی نشان داده که حجم ذخایر اثبات شده نفت ایران حدود 10 درصد بیش از ارقام اعلام شده قبلی است.

منوچهری که روز شنبه در دومین کنگره بین المللی اکتشاف و تولید در مرکز همایش های صدا و سیما سخن می گفت، الگوی جدید قراردادهای نفتی را یکی از راهکارهای اساسی توسعه صنعت نفت اعلام و خاطرنشان کرده، در سال‌های اخیر، پیمانکاران بالادستی صنعت نفت رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در مقایسه با گذشته به قابلیت‌های بالاتری دست یافته‌اند.
وی درباره تامین مالی پروژه های نفتی نیز گفته است: تامین مالی از طریق صندوق‌های مالی، مشارکت سرمایه‌های کوچک، منابع مالی بانک‌ها و سرمایه گذاری خارجی در دستور کار قرار دارد.
منوچهری خاطرنشان کرده که بر اساس مطالعات انجام شده روی میدان‌های نفتی از سوی شرکت‌های داخلی و خارجی، نتایج جالب توجهی درباره افزایش ذخایر نفتی کشور به دست آمده است.

ذخایر اثبات شده نفت ایران پیش از این از سوی کریم زبیدی، رئیس شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت، 700 میلیارد بشکه اعلام شده بود که با احتساب افزایش 10 درصدی به 770 میلیارد بشکه خواهد رسید. هم اکنون ایران بزرگترین ذخایر مجموع نفت و گاز جهان را در اختیار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها