نماینده فلسطین در سازمان ملل:

اسرائیل باید کاملا پاسخگو شود/ فلسطینیان در راهپیمایی سلاحی همراه نداشتند

اسرائیل باید کاملا پاسخگو شود/ فلسطینیان در راهپیمایی سلاحی همراه نداشتند
شنبه 11 فروردين 1397 - 09:02

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار محکوم کردن شدید اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار راهپیمایان مسالمت آمیز غزه شد و گفت: اسرائیل باید پاسخگو و مسئولان این حادثه محاکمه شوند.

العالم- فلسطین اشغالی

به دنبال اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نواز غزه و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی که 16 غیرنظامی را به ضرب گلوله کشتند و بیش از این 1500 نفر را مجروح ساختند، نشست اضطراری شورای امنیت به درخواست کویت به عنوان عضو غیر دائم و گروه عرب عصر جمعه به وقت محلی برگزار شد.
ابتدا این نشست به صورت غیر علنی و غیر رسمی برگزار شد تا شاید بتوانند به یک نتیجه گیری دست یابند، اما روند نشست به گونه ای بود که نماینده کویت درخواست نشست علنی کرد.

ریاض منصور نماینده فلسطین در این نشست اظهار کرد: نیروهای امنیتی اسرائیل با استفاده از تک تیرانداز، تانک و حجم زیاد نیروهای امنیتی علیه مردم در سمت سرزمین فلسطین شلیک کردند و یک کشتار بزرگی را ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: این راهپیمایی مسالمت آمیز هیچ تهدیدی برای اسرائیل نبود، هیچ خشونتی در کار آنها نبود. اقدام اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر بود چرا که مردم به هیچ سلاحی مسلح نبودند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل تصریح کرد: حملات خشونت آمیز اسرائیل علیه مردم و غیرنظامیان فلسطینی غیرقانونی است. 

منصور با تاکید بر این که بیش از 100 تانک در این منطقه حضور یافته اند، ادامه داد: نباید فراموش کنیم که 2 میلیون فلسطینی غیرنظامی در غزه در حال حاضر به شدت از محاصره 10 ساله اسرائیل رنج می برند.

وی همچنین به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و آن را غیرقانونی و سلب حقوق حقه مردم فلسطین دانست.

پربیننده ترین خبرها