سیل در سومالی صدها هزار نفر را آواره کرد

سیل در سومالی صدها هزار نفر را آواره کرد
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 00:55

سیل در سومالی موجب آواره شدن بیش از 427 هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف این کشور شد.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری شین هوا از موگادیشو به نقل از اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در حدود 427 هزار نفر به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه در هیرشابله در جنوب غرب سومالی و مناطق جوبالند و بنادیر آواره شدند.

تازه ترین گزارش سازمان ملل با اشاره به بارش بیش از حد معمول باران در بسیاری از مناطق سومالی از ادامه بارش باران در روزهای آینده در بخش های وسیعی از این کشور و مناطق مرتفع اتیوپی خبر می دهد.

همچنین دیگر مناطق شمالی و مرکزی سومالی غیر از مناطقی در پونتلند نیز شاهد بارش باران در هفته آینده خواهند بود.

دست اندرکاران این آژانس سازمان ملل با اشاره به ادامه بارش شدید باران و بالا آمدن سطح اب رودخانه ها به دیگر ساکنان مناطق اطراف جوبالند و هیرشابله هشدار دادند.

براساس گزارش ها، شمار آوارگان جوبالند از 28 هزار و 200 نفر در 22 آوریل به 42هزار و300 نفر که بخشی از جمعیت 165 هزار نفری آواره در این ایالت هستند افزایش یافته است.

مقامات محلی سومالی در شاخ آفریقا از مقامات دولت فدرال و آژانس های بشردوستانه خواستار ارسال محموله های کمک برای نیازمندانی شدند که در شرایط بحرانی قرار گرفته اند.

مسئولان محلی سازمان ملل با اشاره به آواره شدن بیش از 174 هزار نفر از ساکنان بایدوا از تخریب بسیاری از چادرها و همچنین مشکلات اقامتگاههای موقت آوارگان خبر دادند.

همچنین شمار زیادی از اماکن امدادرسانی و چادرهای کمک رسانی در اثر ادامه بارش باران تخریب شد و پیش بینی می شود ادامه بارش باران و سیل در هفته آینده خسارات بیشتری برجا خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، در حدود 122هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف هیران به دلیل طغیان اب رودخانه های محلی و جاری شدن سیل منازل خود را ترک کرده اند.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود، در حدود 54 هزار نفر از آوارگان در چادرهای موقت در موگادیشو اسکان داده شده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها