عملیات گسترده ارتش لیبی برای آزادسازی شهر "درنه"

عملیات گسترده ارتش لیبی برای آزادسازی شهر
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 13:05

فرماندهی ارتش موسوم به "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد، این ارتش به صورت کامل شهر درنه را به منظور حمله به آن و بیرون راندن تروریست‌ها از آن محاصره کرده است.

العالم- لیبی 

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، صلاح العبیدی، معاون فرمانده تیپ پیاده نظام الابرق الاولی گفت: تجهیزات گروه‌های تندرو در محور "الظهر الحمر" را هدف قرار دادیم و تجهیزات نظامی به دست ارتش در اطراف شهر درنه رسیده است.

سخنگوی "ارتش ملی لیبی" از بیان جزئیات این عملیات در حال حاضر خودداری کرد.

ارتش ملی لیبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: نیروهای بازدارنده در منطقه مرکزی بر اردوگاه نظامی "الدرع" در درنه کنترل یافته و سه شورشی را در جنوب این شهر به اسارت درآوردند.

درنه تنها شهر در اقلیم "برقه" است که همچنان تحت کنترل "مجلس شورای درنه" قرار دارد که شامل گروه‌های هم‌پیمان با تشکیلات القاعده است.

این شورای تروریستی آموزش‌های سختی بر اهالی درنه ترتیب داده و در اجرای مجازات شروع به شلاق زدن سیگاری‌ها و کسانی کرده که نماز نمی‌خوانند. آنها همچنین مانع خروج زنان از خانه‌ها شده‌اند.

تحلیلگران امنیتی معتقدند، عملیات آزادسازی درنه سخت و پیچیده خواهد بود زیرا گروه‌های تروریستی برای دفاع از آخرین پایگاه خود وارد درگیری‌های شدیدی خواهند شد، چراکه سقوط درنه به معنای پایان طرح آنها برای اعمال ایدئولوژی خود در شرق لیبی است.

از سوی دیگر درگیری‌های شبانه میان نیروهای تیپ ششم ارتش ملی لیبی و نیروهای مخالف چاد و سودان در سبها روی داده که تحت حمایت طرف‌های لیبی قرار دارند و در این درگیری‌ها یک زن جان خود را از دست داده است.

از سوی دیگر، محمد طاهر سیاله، وزیر خارجه لیبی در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم و منع افراط‌گری خشونت‌آمیز در پایتخت تاجیکستان گفت: تحریم صادرات سلاح به لیبی به بهانه ترس از شعله‌ور شدن فتنه و استفاده از آن در جنگ داخلی بر توانایی ما برای مقاومت در برابر تروریست‌ها بسیار تاثیر گذاشته است. به همین دلیل امیدواریم شورای امنیت از درخواست ما درباره ارسال انواع سلاح و تجهیزات نظامی لازم برای عملیات گارد ریاست جمهوری و نیروهای مبارزه با تروریسم حمایت کند.

پربیننده ترین خبرها