ظریف: موضع چین حفظ برجام با رعایت منافع ایران است/ روابط تهران و مسکو راهبردی است

ظریف: موضع چین حفظ برجام با رعایت منافع ایران است/ روابط تهران و مسکو راهبردی است
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 19:43

وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه پیش از ترک پکن به مقصد مسکو، نشست سه ساعته خود با وزیر امور خارجه چین را بسیار دوستانه، مثبت و سازنده اعلام و خاطرنشان کرد که موضع مشترک تهران و پکن حفظ برجام با رعایت منافع ایران است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف در فرودگاه پکن و در جمع خبرنگاران ایرانی خاطرنشان کرده، با طرف چینی توافق کردیم در روزها و هفته‌های آینده همکاری های نزدیکی برای رسیدن به روش‌های عینی تضمین منافع ایران و چین به عنوان کشورهای عضو گروه 1+5 منهای 1 داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه این مذاکرات می تواند نقش موثری در تقویت اجماع جهانی برای حفظ برجام داشته باشد، گفته، دو طرف ایران و چین به عنوان دو شریک باسابقه، اصرار دارند که روابط گسترده‌تر شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) همزمان با سفر ظریف به پکن در جمع خبرنگاران گفته که چین مایل است ارتباطات خود با ایران و دیگر طرف‎های مساله، در زمینه برجام را حفظ کند. گنگ شوانگ خاطرنشان کرده، چین یکی از طرف های برجام است و اوضاع را از نزدیک پیگیری می‌کند و مایل است تا ارتباطات با ایران و دیگر طرف‎ها را حفظ کند.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه مصاحبه در پکن اظهار داشته، ایران و چین درباره برجام موضع مشترکی دارند و آن حفظ برجام با رعایت منافع ایران است.
ظریف با بیان اینکه گفت‌وگوهای ایران در آینده با چین مهم خواهد بود ابراز امیدواری کرده که رایزنی‌های خوبی نیز با توجه به مواضع روسیه، در مسکو در پیش داشته باشیم.

روابط راهبردی ایران با روسیه
وزیر خارجه ایران گفته، با روس‌ها همواره درباره مسایل منطقه‌ای رایزنی داریم کما اینکه ممکن است اختلاف نظرهایی هم داشته باشیم اما این اختلاف نظرها مانع روابط راهبردی ما با روسیه نیست.
وی درباره کاهش خرید نفت از ایران نیز خاطرنشان کرده، معتقدیم کشورهای عضو برجام اجازه نمی‌دهند آمریکا در امورشان دخالت کند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که صبح امروز یکشنبه به منظور رایزنی و تبادل‌نظر درباره برجام با مقامات چین، به پکن سفر کرده بود بعد از رایزنی با مقامات پکن عازم مکسو شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها