40 نیروی دولتی در«بغلان» افغانستان کشته شدند

40 نیروی دولتی در«بغلان» افغانستان کشته شدند
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 13:55

مقام های محلی در استان بغلان در شرق افغانستان اعلام کردند که در پی حمله طالبان به نیروهای دولتی در این استان 40 سرباز ارتش و پلیس کشته شده اند.

العالم - آسیا

«اسدالله شهباز» عضو شورای استانی بغلان روز چهارشنبه به رسانه های محلی این کشور گفت که این افراد ساعت 24 شب گذشته در شهرستان «بغلان مرکزی» هدف حمله قرار گرفتند.

شریفی افزود که در حمله طالبان سه پاسگاه پلیس سقوط کرد و در میان کشته ها 8 پلیس محلی و باقی افراد از سربازان ارتش هستند.

اما طالبان مدعی شده که در این حمله 70 سرباز پلیس و ارتش را کشته و پاسگاه های آنها را نیز تحت تسلط خود درآورده و تجهیزات و مهمات آنها را نیز در اختیار گرفته است.

همچنین از استان زابل به نقل از «عطا الله حق بیان » سخنگوی استاندار خبر رسیده است که دیشب 12 تن از نیروهای امنیتی در یکی از روستاهای حومه شهر قلات مرکز این استان در اثر حمله طالبان کشته و سه تن دیگر ناپدید شده اند. 

روز گذشته نیز از کشته شدن حدود 40 سرباز در استان فاریاب در یک پایگاه ارتش معروف به کمپ چینایی خبرهایی منتشر شد که می توان با احتساب آن این میزان تلفات نیروهای دولت را در یک بازه زمانی دو روزه بی سابقه دانست.

در یک گزارش دیگراعلام شده است که حدود 70 سرباز ارتش و پلیس در شهرستان «دهراود» در استان ازرگان در محاصره طالبان بسر می برند و اگر کمک سریع به آنها نرسد امکان سقوط پاسگاه وجود دارد .

در این مدت غیر نظامیان هم تلفات داشته اند و از استان شرقی لغمان گزارش شده است که شش کودک دختر بر اثر انفجار یک گلوله راکت کشته شده اند و در شهرستان شاهجوی استان زابل به خاطر انفجار بمب جاسازی شده در کنار جاده چهار غیرنظامی کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها