سناتور آمریکایی: مشارکت واشنگتن در قتل عام کودکان یمنی تصور نشدنی است

سناتور آمریکایی: مشارکت واشنگتن در قتل عام کودکان یمنی تصور نشدنی است
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 23:08

سناتور دمکرات آمریکا خواستار قطع تامین مالی برای بمباران یمن شد و گفت: برای من تصور ناپذیر است که همچنان در قتل عام کودکان یمنی مشارکت داشته باشیم در حالی که منافع آن برای امنیت آمریکا صفر است.

العالم - آمریکا

کریس مورفی روز چهارشنبه در صحن سنای آمریکا که درباره بودجه 2019 این کشور بحث می شد، این مطلب را مطرح کرد و افزود: من خواستار اصلاح بودجه تامین مالی بمباران یمن هستم تا زمانی که بدانیم چرا غیرنظامیان یمنی مورد هدف قرار می گیرند.

وی در این اظهارات به حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس کودکان یمنی در هفته گذشته اشاره کرد که بقایای بمب های استفاده شده حکایت از آن داشت که ساخت آمریکا است.

پنج شنبه گذشته ائتلاف سعودی به اتوبوسی که در ضحیان استان صعده یمن در حرکت بود، حمله کرد که 51 نفر از جمله 40 کودک کشته شدند. 

این کودکان در حالی که کیف های مدرسه اهدایی یونیسف را داشتند، در سنین 10 تا 13 سال بودند و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی اختصاصی افشا کرد بمبی که منجر به کشته شدن این کودکان شده است از نوع ام‌کی 82 ساخت کارخانجات لاکهید مارتین آمریکا است.

گفته می شود باراک اوباما فروش این نوع تسلیحات به عربستان را ممنوع کرده بود اما دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ‎سفید با لغو این محدودیت موافقت کرد و علاوه بر آن قراردادهای چند صد میلیارد دلاری برای فروش سلاح با سعودی ها به امضا رساند.

سی ان ان هم گزارش داده بود این بمب از همان نوعی است که ائتلاف سعودی در حمله هوایی به یک مراسم تدفین در اکتبر سال 2016 استفاده کرده و 155 یمنی را به خاک و خون کشیده بود.

هدف قراردادن یک بازار محلی در سال 2016 و کشتن 97 نفر با همین بمب، دیگر بهره ای بوده است که ائتلاف سعودی از بمب های ساخت آمریکا در فقیرترین کشور جهان برده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها