قاسمی:

دلایل آمریکا برای بستن سرکنسولگری خود در بصره ناموجه است

دلایل آمریکا برای بستن سرکنسولگری خود در بصره ناموجه است
شنبه 7 مهر 1397 - 16:29

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای مطرح شده توسط آمریکایی ها در توجیه تعطیلی سرکنسولگری این کشور در بصره را ناموجه و بی مورد خواند.

العالم - ایران / سیاسی

بهرام قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک را محکوم می کند و توجیه مضحک بسته شدن سرکنسولگری آمریکا در بصره که در پی روزها و هفته ها تبلیغات و پیشگویی و ایراد اتهامات واهی به ایران و نیروهای عراقی انجام شد را فراری به جلو و اقدامی فرافکنانه و مشکوک می داند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اگرچه شواهد و قراین متعددی از دخالت پیدا و پنهان عوامل خارجی در حمله وحشیانه به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره وجود دارد، اما توجیهات کودکانه مقامات آمریکایی برای ماجراجویی و القای ناامنی در عراق و فشار به دولت این کشور در پس این نمایش به خوبی عیان بوده که البته اقدامی مذموم و کاملا محکوم است.

وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این که در هفته‌های اخیر به کنسولگری این کشور در بصره توسط نیروهای مورد حمایت ایران حمله شده، اعلام کرد: دستور تخلیه ساختمان این کنسولگری را صادر کرده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مکتوب، ادعا کرد که کنسولگری این کشور در بصره در هفته‌های اخیر، چندین بار مورد حمله از سوی عوامل وابسته به گروه‌های مورد حمایت‌ ایران قرار گرفته است.


ایرنا

پربیننده ترین خبرها