محمد الحلبوسی خواستار حمایت کشورهای عربی برای بازسازی عراق شد

محمد الحلبوسی خواستار حمایت کشورهای عربی برای بازسازی عراق شد
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 17:30

رئیس پارلمان عراق که برای شرکت در نشست های پارلمان عربی به قاهره سفر کرد، حمایت کشورهای عربی را برای بازسازی عراق خواستار شد. 

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق از کشورهای عربی خواست برای ادامه مسیر در روند ساخت و بازسازی عراق، پس از نابودی تروریسم از بغداد حمایت کنند. 

محمد الحلبوسی در سفر خود به قاهره برای مشارکت در نشست های پارلمان عربی به دعوت مشعل بن فهد السلمی رئیس پارلمان عربی، دیدارهای مختلفی داشت. 

الحلبوسی در سخنرانی خود بر لزوم تقویت تلاش کشورهای عربی برای جنگ با تروریسم تاکید کرد. وی ضمن قدردانی از تلاش های پارلمان عربی در حمایت از عراق در مسائل موجود، گفت پارلمان عراق تمایل دارد دولت قدرتمندی در این کشور تشکیل شود که بتواند با همه چالش ها مقابله کند. 

الحلبوسی گفت: «عراق به رغم همه چالش ها و بحران های خود، پس از پاکسازی شهرهای خود از تروریسم، در حال بهبود است و بازسازی را آغاز کرده است. این روندی است که به کمک همه کشورهای عربی نیازمند است. عراق فقط برای دفاع از خود نجنگید، بلکه به خاطر سرتاسر منطقه و همه برادران عرب جنگید، دفاع و فداکاری کرد.»

علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر میزبان الحلبوسی و هیئت همراه وی بود. 

دو طرف در این دیدار، در خصوص همکاری های پارلمانی به عنوان مقدمه ای برای توافق های آینده بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها