امیر قطر: موضع ما درباره بحران در روابط با چهار کشور تغییر نکرده است

امیر قطر: موضع ما درباره بحران در روابط با چهار کشور تغییر نکرده است
شنبه 24 آذر 1397 - 10:37

امیر قطر با اشاره به اینکه موضع دوحه در خصوص بحران به وجود آمده در روابط با چهار کشور عربی تغییری نکرده است، بر گفت‌وگو تأکید کرد.

العالم _ آسیا

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز شنبه در سخنانی در افتتاحیه نشست بین المللی دوحه ( Doha Forum 2018 ) گفت که سرکوبگری، استبداد و نقض حقوق بشر به تهدیدی برای بشریت تبدیل شده است.

وی افزود که منازعات فراگیر تمام جهان را فراگرفته و رژیم‌هایی را به وجود آورده که حقوق بشر را به رسمیت نمی‌شناسند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، امیر قطر همچنین اظهار داشت که در منطقه غرب آسیا چالش‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن قضیه فلسطین است.

آل ثانی اظهار داشت که موضع دوحه در خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط با چهار کشور عربی تغییر نکرده و ما همچنان بر گفت‌وگو و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تأکید داریم.

وی اشاره کرد که گفت‌وگو تنها راه پایان دادن به شکاف بین طرف‌هاست هر چند که اختلافات زیاد باشد.

نشست بین‌المللی دوحه ( Doha Forum 2018 ) از امروز شنبه به مدت دو روز در دوحه تحت عنوان «شکل گیری سیاست در جهان به هم پیوسته» با تمرکز بر «امنیت»، «صلح و میانجیگری»، «توسعه اقتصادی» و «روندها و گزار‌ها» در حال برگزاری است.

علاوه بر «محمدجواد ظریف» وزیر کشورمان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا گارسز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، «حسن خیر» نخست‌وزیر سومالی، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و «نادیا مراد» برنده صلح نوبل نیز از جمله دیگر شرکت‌کنندگان و سخنرانان این نشست دو روزه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها