تصمیم رسمی برای توقف اکران فیلم جنجالی "شاهدخت"

تصمیم رسمی برای توقف اکران فیلم جنجالی
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 12:56

گروه سازنده فیلم جنجالی "امیره" (شاهدخت) که به جریان قاچاق اسپرم اسیران فلسطینی می پردازد، اعلام کردند که پخش این فیلم متوقف خواهد شد.

العالم-فلسطین اشغالی

سازندگان فیلم مذکور، دلیل این تصمیم را طی بیانیه ای تشریح کردند:" اسرای فلسطینی و احساساتشان برای ما اولویت دارند و قضیه اصلی ما هستند، به همین خاطر اکران این فیلم متوقف خواهد شد".

سازندگان در این بیانیه ضمن دعوت از اسرا و خانواده هایشان به تشکیل کمیته ای برای تماشا و بررسی این فیلم، افزودند:" ما ایمان داریم که آنچه در فیلم "امیره" ارائه کردیم، خالص بوده و هیچ توهینی به اسرا و قضیه فلسطین در آن وجود ندارد".

گفتنی است که فیلم "امیره" ، که قرار است نماینده اردن در جشنواره اسکار 2022 باشد، یک روز پس از اکران در "جشنواره حقوق بشر کرامت" در پایتخت این کشور، جنجال زیادی را برانگیخت.

این فیلم به داستان قاچاق اسپرم اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی میپردازد که منتقدان آن را "توهین به اسرا و فرزندان حاصل از این اسپرم ها و کسانی که به نام سفیران آزادی شناخته می شوند" دانسته اند. به عقیده منتقدان، این فیلم حامی روایت اسرائیلی از مسئله قاچاق اسپرم است درحالیکه این کار برای فلسطینیان نوعی مبارزه قلمداد می شود.

پربیننده ترین خبرها