یهودی سازی در فلسطین ادامه دارد؛

تخریب مساجد در اراضی اشغالی

تخریب مساجد در اراضی اشغالی
سه شنبه 27 ارديبهشت 1390 - 14:16

تخريب و تصرف مساجد، بخشي از اقدامات نژادپرستانه صهيونيست ها براي يهودي سازي قدس و اخراج ساکنان اين منطقه است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پرتو اقدامات رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي فلسطين، اماکن اوقافی اعم از مساجد، تکيه ها و قبرستان ها به هدفي براي سياست يهودي سازي، شهرک سازي و تسلط بر اماکن تاريخي مختلف تبديل شده اند.

در این میان، اقدام صهیونیست ها در اشغال و تصرف مساجد و تبديل آنها به محلی برای خوش گذرانی و فساد اشغالگران، بیانگر شدت اقدامات کینه توزانه صهیونیست ها علیه مسلمانان فلسطینی است.

پس از اشغال سرزمین فلسطین و اخراج فلسطيني ها از خانه و کاشانه شان، مساجد به دومين هدف صهيونيست هاي اشغالگر تبديل شد. زيرا مساجد نماد اسلامي و عربي بودن اين سرزمين است.

 به همين دليل رژيم صهيونيستي، فلسفه وحشي گري تجلي يافته در تخريب هزاران مسجد و توهين به آنها و تأسيس نهادهاي صهيونيستي به جاي آنها را اساس کار خود قرار داد.

مؤسسه اسلامي الاقصي که وظيفه دفاع از اماکن وقفي و مقدسات مسلمانان را به عهده دارد در گزارشي مستند اعلام کرد: رژيم صهيونيستي از سال 1948 تاکنون 1340 مسجد را تخريب و به جاي آنها مشروب فرشي، و هتل بنا کرده  و چندين هزار متر مربع از اراضي موقوفه وابسته به اين مساجد را مصادره کرده است.

از جمله اقدامات توهین آمیز و نژادپرستانه صهیونیستها، تبديل اماکن تاريخي و مساجد به محلی برای نگهداری حیوانات است.

در این میان می توان به مسجد عين الزيتون در شهر صفد و مسجد بصه در منطقه عکا اشاره کرد. رژيم صهيونيستي اين مساجد را به شرکت لبنياتي "تنوفا" اجاره داده است.

 شرکت مذکور بدون رعايت حرمت مساجد مذکور، آنها را به گاوداري و اصطبل تبديل کرده است. اين در حالي است که بقاياي آثار، سنگ نوشته ها و تابلوهاي سنگي موجود بر سر در مساجد مذکور نشان دهنده عبادي بودن مکان مذکور و دلالت ديني آن است.

"قيساريه" يک شهر اسلامي و عربي است که در ساحل درياي مديترانه در جنوب شهر حيفا واقع شده است که بخش زيادي از آن، در سال 1948 تخريب شد. اما برخي از منازل قديمي و مسجد اين شهر همچنان هويت اسلامي و عربي خود را حفظ  کرده اند.

اين توهين ها فقط به مسجد قيساريه و موقوفات اسلامي آن محدود نمي شود. بلکه مسجد عسقلان نيز مورد اهانت صهيونيست ها قرار گرفته و به باشگاهی شبانه تبديل شده است.

 مؤسسات اسلامي اين توهين آشکار صهيونيست ها به مقدسات در سرزمين هاي 1948 را که نشانگر کينه نهفته آنها نسبت به اسلام و مسلمانان است، به شدت محکوم کرده اند که از آن جمله مي توان به شوراي عالي اسلامي بيت المقدس، مؤسسه الاقصي براي دفاع از موقوفات در داخل فلسطين، دفتر قاضي القضات و جنبش ها و شخصيت هاي اسلامي بارز از جمله شيخ رائد صلاح، شيخ عکرمه صبري و ساير علما اشاره کرد که در اين باره شکايات فراواني را برای نهادهاي بين المللي و يونسکو فرستاده اند.



پربیننده ترین خبرها