وهابی ها انقلاب مصر را تهدید می کنند؛

خطر فعال شدن وهابی ها در مصر

خطر فعال شدن وهابی ها در مصر
سه شنبه 20 ارديبهشت 1390 - 12:21

فعال شدن وهابي هاي سلفي در مصر، همزمان با انقلاب مردمي اين کشور، و ناتواني شوراي عالي نظامي در کنترل اقدامات تفرقه آميز، مردم اين کشور را بشدت نگران کرده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از سرنگونی رژیم مبارک بدست مردم این کشور، وهابی های سلفی فعالیت خود را شدت بخشیده و با حمله به امکان مقدس و کلیساها و تخریب مراکز عبادی، در حال شعله ور کردن جنگی فرقه ای و مذهبی هستند.

شنبه گذشته وهابی های سلفی در پی انتشار شایعه ای مبنی بر زندانی شدن یک زن مسلمان داخل کلیسایی در قاهره، به این کلیسا حمله کردند که در نتیجه آن درگیری های شدید و خونباری بین طرفین روی داد.

هفته گذشته صدها تن از وهابی ها با اعلام مرگ سرکرده القاعده توسط اوباما رییس جمهوری آمریکا، در اعتراض به کشته شدن بن لادن مقابل سفارت آمريکا در قاهره تظاهرات کردند.

از سوی دیگر مسلمانان مصر همچنان از افزایش فعالیت وهابی های سلفی در این کشور نگران هستند. این درحالی است که گروه های دیگر همچنان تلاش مي کنند با وارد شدن به  احزاب سياسي در انتخابات پارلماني مصر در ماه سپتامبر حضور يابند.

وهابی های سلفي مصر نیز اکنون درحال تشکيل احزاب سياسي دراين کشور هستند، و مي گويند مسيحيان و مسلمانان نبايد از آنها بترسند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها