ادامه تردیدها درباره مرگ بن لادن؛

احتمال انتقال بن لادن به آمریکا

احتمال انتقال بن لادن به آمریکا
سه شنبه 20 ارديبهشت 1390 - 12:47

روزنامه القدس العربي در گزارشي از احتمال بازداشت و انتقال اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده به آمريکا خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه القدس العربی چاپ لندن، در نسخه امروز خود در مقاله اي با عنوان "آيا بن لادن کشته شده، و يا به آمريکا به منتقل شده است" تاکید کرد: خبر کشته شدن بن لادن را مسئولان آمريکايي و مشخصا باراک اوباما ریيس جمهوری اين کشور اعلام کرد، ولي با توجه به ابهامات موجود در کشته شدن وي، احتمال بازداشت و انتقال وی به آمريکا وجود دارد.

القدس العربی در ادامه با مطرح کردن این سئوال که آيا بازداشت بن لادن براي تحقيقات سازمان هايي که با القاعده مبارزه کرده، يا با جنگ با تروريسم فعاليت دارند، مهم نبوده است؟ تاکید کرد: بن لادن سرکرده گروه القاعده، دشمن شماره يک آمريکا و اروپا بوده است، همان طور که آمريکايي ها توانستند مکان اختفاي وي را مشخص کنند اين احتمال نيز وجود دارد که وي بازداشت شده باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: فردي مانند بن لادن که ميلياردها دلار براي جهان هزينه داشته، و هزاران نفر به بهانه او در نبرد با تروريسم کشته شدند، آيا به راحتي در اختيار مشتي قاتل آمريکايي قرار گرفت?

القدس العربی تاکید کرد:  در صورتي که آمريکا به جاي خبر کشته شدن بن لادن خبر بازداشت او را اعلام مي کرد، اين مساله براي بسياري از مقامات سابق دولت آمريکا بويژه جرج بوش شماري از مسئولان کشورهاي غربي عربي و اسلامي و افرادي که با بن لادن در ارتباط بودند خوشايند نبود؛ و دولت آمريکا را وارد جهنمي جديد مي کرد، و مقامات عربي و غربي که با بن لادن در گذشته ارتباط داشتند تلاش زيادي براي آزادي او انجام مي دادند.

بر اساس این گزارش، نيروهاي آمريکايي توانستند وارد مخفيگاه بن لادن شوند ولي آنچه که تا کنون قطعي نيست کشته شدن اوست.

القدس العربی تاکید کرد: احتمال بازداشت و انتقال بن لادن به آمريکا وجود دارد، زیرا بن لادن باید اطلاعات زيادي در اختیار داشته باشد که براي آمريکا از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.



پربیننده ترین خبرها