تظاهرات اردنی ها برای مبارزه با فساد

تظاهرات اردنی ها برای مبارزه با فساد
جمعه 7 تير 1392 - 20:52

اردنی ها امروز بار دیگر با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بر لزوم تسریع در اجرای اصلاحات فراگیر در کشور و مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مناطق مختلف اردن از جمله شهر امان پایتخت این کشور و استان های اربد، الكرك، الطفيله، معان والعقبه روز جمعه صحنه اعتراض های گسترده اردنی ها بود که با سر دادن شعارهایی، تسریع در اجرای روند اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و افزایش نیافتن قیمت مواد غذایی و فرآورده های سوختی و برق را خواستار شدند.

اردنی ها همچنین از دولت این کشور خواستند که محدودیت های موجود در زمینه آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه ها را لغو کند یا این محدودیت ها را کاهش دهد.

برخی از اعضای گروه موسوم به "آزادگان پایتخت" و اعضای گروه اخوان المسلمین بعد از نماز جمعه امروز با تجمع مقابل مسجد الحسینی در مرکز شهر امان، آزادی بازداشت شدگان در جریان اعتراض های مردمی را از زندان ها خواستار شدند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی، بر لزوم تغییر رویکرد سرویس های امنیتی اردن و لغو محدودیت ها برای اصحاب رسانه و خبرنگاران تاکید کردند و بر بسته شدن دادگاه امنیت کشور که آن را غیرقانونی خواندند، تاکید و اعلام کردند فعالان بازداشت شده باید به دادگاه های مدنی تحویل داده شوند.

تظاهرکنندگان اردنی بر لزوم بازخواست و محاکمه عاملان فساد اقتصادی در اردن و اجرای اصلاحات گسترده اقتصادی دراین کشور تاکید کردند و تشکیل دولت نجات ملی را با هدف نظارت بر انتخابات پارلمانی واقعی پس از تصویب قانون انتخاباتى مورد توافق خواستار شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها