شکنجه و برهنه کردن زندانیان بحرینی

شکنجه و برهنه کردن زندانیان بحرینی
جمعه 21 تير 1392 - 14:40

العالم - جمعیت "حقوق بشر جوانان بحرین" تصویری از شکنجه "ناجی فتیل" یکی از اعضای این جمعیت و فعال سیاسی را منتشر کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این جمعیت اعلام کرد که عکس مزبور از مرکز بازداشت فتیل و شامل عکس هشت نفر دیگر که یک زن نیز میان آنان بود و دیروز برای محاکمه آمده بودند، درز کرده است.

خانم "منار مکی"یکی ازوکلای مدافع نیز گفت: فتیل برای بار دوم لباسش را درآورد تا قاضی آثار شکنجه را ببیند و آن را ثبت و بی گناهی وی را اعلام کند.

وی افزود: گروهی که با عنوان 14 فوریه بازداشت شدند با اتهام هایی مبنی بر تلاش برای لغو قانون اساسی ، جاسوسی برای یک کشور بیگانه و جمع کردن پول برای انجام فعالیتهای تروریستی و استفاده از خشونت ضد کارمندان روبرو هستند.

محمد مهدی از دیگروکلای متهمان نیز گفت: هر 9 متهم دراین جلسه از شکنجه فیزیکی و روحی سخن گفتند وفتیل نیز در جلسه گفت که فعال حقوق بشر بوده و اقداماتش آشکاراست و هیچ ارتباطی به سیاست ندارد.

مکی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است : ریحانه الموسوی یکی از زندانیانی که در این خصوص بازداشت شده نیز در جلسه محاکمه دیروزگفت که وی را هنگام بازجویی عریان کرده اند که خشم متهمین و حاضران را برانگیخت و آنان را به گریه انداخته است.

محمد السنکیس از دیگرمتهمان که دستانش شکسته و گردنش پانسمان شده بود، از حملات وحشیانه نیروهای امنیتی درزمان بازداشت خود می گوید که بستری بوده و با این حال به مقاومت در برابر نیروهای امنیتی و توهین به کارمندان متهم شده است.

بنابر این گزارش عکس های منتشر شده مربوط به ناجی فتیل فعال سیاسی است که آثار شکنجه بر بدنش نمایان است و جمعیت حقوق بشرجوانان بحرین آن را روز پنجشنبه 11 ژوئن 2013 درست چندین ساعت پس از اینکه وی در برابر قاضی لباسش را در آورد تا آثار شکنجه را به هنگام محاکمه وی وهشت همراهش به اتهام وابستگی به سازمان 14 فوریه نشان دهد، منتشر کرد.

گزارش این جمعیت تاکید دارد که  وی در معرض انواع شکنجه ها از جمله شوک الکتریکی به نقاط حساس بدن، آویزان کردن و دشنام های طائفی ، تهدید وی به منتشر کردن تصاویر همسرش قرار گرفته است .

این عکسها افشا کننده واقعیتهای خطرناکی است که زندانیان سیاسی با آن روبرو هستند وهم چنین از ممانعت رژیم از حضور گزارشگرشکنجه سازمان ملل در کشور خبر می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها