نویسنده مشهور عرب تاکید کرد؛

اشتباه اتحادیه عرب در لیبی

اشتباه اتحادیه عرب در لیبی
يکشنبه 25 ارديبهشت 1390 - 16:08

نويسنده و پژوهشگر مشهور عرب، محول کردن پرونده ليبي به شوراي امنيت را اشتباه اتحاديه عرب دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد حسنین هیکل" در گفت و گو با روزنامه الاهرام مصر اظهار داشت: اشتباه ما اين است که بعنوان اتحاديه عرب بجاي کمک به مردم ليبي اين مسئوليت را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد واگذار کرده ايم، و تمام امیدها و آرزویمان نفت شده است؛ اين همان چيزي است که به ايده انقلاب در ليبي آسيب زده و به تخريب و متلاشي شدن اين کشور انجاميده است.

هیکل با بيان اين که رژيم ليبي مشروعيت خود را از دست داده است، پيش بيني کرد با از بين رفتن مشروعيت رژيم ليبي خود اين رژيم نيز به سرعت سرنگون شود.

وی افزود: کمک فوري اتحاديه عرب به تحقق خواسته هاي تغييرجويانه در ليبي، بهتر از افتادن دوباره منطقه به دست قدرت هاي استعمارگر است.

این نویسنده عرب همچنین درباره چالش هاي پيش روي انقلاب مصر گفت: مردم مصر بايد هوشيار باشند که آن ها با انقلابي بدون رهبري واحد و بدون ايده هدايتگري که هميشه بعنوان يک مرجع قابل اعتماد باشد مواجه هستند؛ آن ها همچنين با انقلابي روبرو هستند که مشخص نيست بتواند نظام اين کشور را سرپا نگه دارد، از همين رو مصر به يک دوره انتقالي حداکثر دو ساله نياز دارد تا بتواند نظام سياسي اي را  که توسط دولت و با قدرت مستقيم مردم و آزادي کامل آن ها اداره شود تشکيل دهد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها